CV ketel onderhoud contract

• 11 December 2018
  • 7 reacties
  • 581 Bekeken

Beste forum lezer,

Ik ben in november 2017 een cv-ketel onderhoudpakket aangegaan bij E.on, aangezien mijn cvketel al ouder dan 10 jaar is, leek me dit wel een slim idee.

Nu heeft Eneco destijds E.on overgenomen, en daarbij ook het onderhoudpakket. Nu ga ik per januari verhuizen, en is het onderhoudpakket niet meer nodig. Ik heb gisteren gebeld met Eneco om het abonnement op te zeggen, maar ik kreeg te horen dat het contract pas 1-11-2019 wordt beeindigd en er verder geen ontbinding mogelijk was.

Ik heb dus al een contract van een jaar gehad bij E.on.

Nu vroeg ik me een aantal zaken af.
  • Het contract is dus blijkbaar overgezet in een van Eneco. Mag dat zo maar?
  • Als ik al een jaar een contract heb lopen (ook al was dat bi E.on), moet het toch wettelijk gezien mogelijk zijn om na 3 maanden te ontbinden?
  • De service is afgesloten op het huidig adres voor de huidige ketel. Als ik ga verhuizen, is die service allicht niet eens meer nodig, dit moet toch een geldige 'reden' zijn om te kunnen ontbinden?
Volgens de telefoonmedewerker was er geen optie om binnen 3 maanden de abonnement te annuleren en ik mocht zijn 'meerdere' ook niet spreken. Ik werd doodleuk naar een klachtenformulier gestuurd.

Wat kan ik nu het beste doen?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5
In ieder geval een klacht indienen en ze herinneren aan hun eigen voorwaarden.
Je hebt geen nieuwe overeenkomst getekend bij Eneco?
Zo nee, dan gelden de voorwaarden van EON en zeker van Eneco zelf:
https://www.eneco.nl/-/media/eneco/pdf/voorwaarden-en-brochures/voorwaarden-eib/algemene_voorwaarden_service_en_onderhoud.ashx?la=nl-nl

Reputatie 7
Badge +5
Mocht je er niet uitkomen, kun je contact opnemen met de Consumentenbond, als je lid, bent voor juridisch advies.

Of met je rechtsbijstandsverzekering.

Of met: Het Juridisch Loket geeft gratis eerste hulp bij juridische vragen.
Badge +8
Hi @Gebruiker1544518939, heb je iets gehad aan de tips van Bert? En hoe staat het er inmiddels voor?
Reputatie 7
Badge +8
Hallo Gebruiker, en Bert e.a.,
Ik ben de grootste fan van Eneco, als je dat maar niet gelooft. Door andere problemen met het onderhoudscontract heb ik dat stante pede afgezegd. Het ging makkelijk, maar daaraan vooraf was een forse brouillage geweest. En erger nog maar zeer afdoende ..... bij Eneco hebben ze ook een Forum. Als je daar alles goed en assertief uitleg dan helpt een moderator je daar wel. Daar heb je meer aan dan die onvriendelijke zeer klantonvriendelijke klachtendienst. Bert forums die helpen vaak, en overal zijn er wel. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +6
Die ervaring heb ik ook . Vele aanvaringen gehad met meerdere klantendiensten. Het enige waar ze goed in zijn als er een probleem is , is afpoeieren en liegen. Als we het dat zat zijn en het probleem ergens plaatsen waar de hele wereld kan meelezen , is het verbazend hoe snel het dan meestal opgelost wordt. Wel is het belangrijk om het probleem goed helder en duidelijk neer te zetten.
Reputatie 7
Badge +8
Geachte E.T. Wiersum,

Dank voor je reactie en ik ben blij dat ik niet de enige ben. Het is een zeldzaamheid dat een klantendienst vriendelijk is en de klacht goed oplost. Niet gelijk reageren, ze zijn er natuurlijk wel. Maar het voorbeeld dat Wiersum geeft, werkt wel zo, en nog duidelijker is als je er bij een TV consumenten rubriek doorkomt, want als de Camera erbij is, zijn ze ineens poeslief, wordt het meestal opgelost met nog cadeaus en bloemen toe. Jammer dat ik nooit erdoor gekomen ben bij de TV consumentenprogramma's. Groeten Leo.
Badge

Bij ESNW lees ik de volgende voorwaarden, waarbij ik me afvraag of ze bij een in 2018 aangeschafte (gekochte) ketel als voorwaarde kunnen stellen dat je een contract van 15 jaar aangaat en dat ze een afkoopsom kunnen rekenen

:

Voorwaarden Ontzorgabonnement

• ESNW biedt bij, door ESNW geleverde en geplaatste toestellen (cv-, gaswand-, combiketel tot 75 kW), de mogelijkheid om het ESNW Ontzorgabonnement af te sluiten.
  • Het Ontzorgabonnement geeft recht op eens in de twee jaar een onderhouds- c.q. inspectiebeurt, een snelle service bij storingen en is inclusief de onderdelen en installatie van de ketel.
  • U betaalt daarmee bij aanschaf alleen de kosten van het toestel, waarna de dekking voor service en onderhoud overeenkomstig zijn met het ESNW abonnement: Totaal Comfort.
  • De installateur beoordeelt bij plaatsing of de ketel geïnstalleerd kan worden (o.a. dienen alle aansluitingen binnen 2 meter van het toestel te zitten). Indien dit niet het geval is wordt meerwerk apart in rekening gebracht.
  • Het toestel mag bij het afsluiten van het abonnement niet ouder zijn dan 1 maand.
  • Het abonnement gaat in op de dag van plaatsing en kent een looptijd van 15 jaar. Het Ontzorgabonnement wordt maandelijks in rekening gebrachten het bedrag kan in lijn met de indexatie van de cao lonen (Bouwnijverheid) jaarlijks worden aangepast. Na 2 jaar is het abonnement opzegbaar onder de voorwaarde dat het abonnement wordt afgekocht tegen de door ESNW te berekenen contante waarde (uitgaande van de geldende wettelijke rente) van de resterende abonnementstermijnen en de restwaarde.
  • Indien het toestel 15 jaar of ouder is óf indien er door de reguliere groothandel geen onderdelen meer worden geleverd, wordt het abonnement automatisch gewijzigd naar een ESNW abonnement: Comfort, per  1 januari van het volgende kalenderjaar.

Reageer