Consumentenbond.nl
Vraag

Defecte zaagmachine geleverd

• 10 januari 2020
  • 2 reacties
  • 195 Bekeken

Ik heb bij Toolnation een zaagmachine besteld en geleverd gekregen, deze bleek niet haaks te kunnen zagen, deze binnen 1  werkdag retour gestuurd, maar Toolnation beschouwd de machine als gebruikt en heeft deze doorgestuurd naar Metabo, (om te testen of de machine goed werkt moet je een proefstukje zagen). Nu is het 1 mnd verder en hoor niets meer, ik heb online via tickets diverse malen aangegeven dat ik mijn geld terug wil, maar ik moet maar op Metabo wachten.  Weet iemand of dit zo mag en waarom ik geen recht heb op een nieuwe machine of mijn geld retour?

Martin

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Zoals ik het begrepen heb mag je iets online besteld 14 dagen op zicht hebben en binnen die tijd retouneren en je geld terugkrijgen. Maar je mag er dan niet méér mee doen dan wat je in een winkel kan doen. Dus geen proefstukje zagen.

Eenmaal wel een proefstukje gezaagd dan vervalt retourrecht en val je onder garantie. Dan gaan ze onderzoeken en proberen te repareren. Pas als repareren niet lukt mogen ze een vervangende leveren. Geld terugkrijgen is er dan officieel niet meer bij. Alleen als er geen oplossing is. Vragen mag natuurlijk altijd. Als die zaag al heen en teruggestuurd is verdienen ze er niet veel meer aan.

Op mijn afkortzaag zaagde een zaagblad 230mm van Duro (1 in kartonnen hoesje) niet precies haaks maar die van Topcraft (3 in koffertje) wel. Dat had ik maar bij één zaagblad, dus niet alle Duro bladen! Deze liggen bij de Lidl en Aldi. Het kan dus ook aan het zaagblad liggen. Ik heb ook wel eens dat een handcirkelzaag 190mm niet precies haaks zaagt, maar dat kan ook aan de nieuwigheid liggen, ik kijk dan goed naar de afstelling van het onderblad want dat kan je ook kantelen tot 45°. Ik moet dat wel eens bijstellen. Misschien moet je met een vijl iets een beetje vijlen.

Lig ik toch te worstelen hoe je vijlen spelt. Dat valt niet mee. Je nagels vijl je, maar op een veiling veil je de nagels van beroemde actrice huppeldepup. Weten we dat ook weer.

Reputatie 3
Badge +1

Ja, het is of het euvel zelf verhelpen of terugsturen
Heb je er zelf iets aan gedaan dan vervalt garantie

Reageer