Doe jij iets tegen ongewenste reclame via telefoon, post of aan de deur?

• 17 March 2017
  • 33 reacties
  • 2702 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
Consumenten die zijn ingeschreven bij het Bel-me-niet Register worden toch regelmatig benaderd door telemarketeers. Wettelijk mag dat als zij eerder klant waren bij het bellende bedrijf, maar de Consumentenbond wil dat álle ingeschreven consumenten met rust gelaten worden, ex-klant of niet. Ook via de brievenbus of aan de deur kun je ongevraagd reclame krijgen. Met stickers op je deur of door je in te schrijven bij het Nationaal Postregister kun je dat verhinderen. Doe je zelf iets tegen ongewenste reclame via telefoon, post of aan de deur? Of maak je je er niet zo druk om? Laat het ons weten in een reactie!

33 reacties

Badge
@Bert De bezorger weet inmiddels, dat alleen het plaatselijk sufferdje en de NRC welkom is. Het gaat nu al drie maanden op rij goed. (Afkloppen! 😉 )
En voor het andere adres moet ik een ander email adres zien aan te maken, waarmee ik dat adres kan blokkeren voor alle post.
En voor degenen die me toch benaderen, handhaaf ik de doeltreffende natte krant procedure, en de "hulpeloos vrouwtje" procedure: ik laat ze lekker lang wachten op een man die niet zal komen.
Reputatie 7
Badge +5
@P. Verbeet ☺️😂🤣 TOP oplossing, veel succes verder gewenst.
Badge
@E.T. Wiersum post naar overledenen kan hier geblokkeerd worden; https://www.postfilter.nl/registratie-no
Hopelijk helpt dat uw dochter.
Reputatie 7
Badge +6
@P. Verbeet . Hartelijk dank. Ik zal het aan haar doorgeven. Maar toch vind ik het onfatsoenlijk dat het via de gebruikelijke methodes niet te stoppen is . Als consument kunnen we tegen boetes oplopen bij wangedrag. Hoog tijd dat bedrijven en instellingen ook op die manier aangepakt kunnen worden. Dan leren ze die fratsen wel af.
Badge
@E.T. Wiersum Graag gedaan. Ik zie overigens nu, dat geboortedatum en overlijdensdatum moeten worden ingevuld. Ik hoop dat ze die kent. Zo niet, zou ik het gewoon proberen!
En anders misschien gewoon een verzetbrief schrijven:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/sites/default/files/atoms/files/voorbeeldbrief_bezwaar_direct_marketing.pdf
En dan schrijven onder de naam van de overleden persoon natuurlijk. Ietwat onorthodox, maar nood breekt wet.

Succes!
Reputatie 7
Badge +6
Oeps ! Ik herinner me nu dat ze dat ook al geprobeerd heeft . Te gek voor woorden dat dit niet te stoppen is . Ze weet niets van de vorige bewoonster behalve de naam .
Badge
@E.T. Wiersum Dat is wel bijzonder beroerd 😞 Dan kan ze eventueel nog zoeken op mensenlinq.nl naar preciezere gegevens, maar dat kost wel veel tijd, en niet alle overledenen zijn daarin vindbaar.
Dan toch maar een brief van verzet waarbij ze zicht uitgeeft als die overleden mevrouw.

En anders de correspondentie van die bedrijven netjes openen, en daar een natte krant, of plaatje lood of iets ander zwaars erbij instoppen. (natte krant in plastic zak stoppen tegen het lekken). Brief weer dichtlijmen en retour afzender sturen. Ergens achterop de brief schrijven, dat zolang ze u post blijven sturen, zij diezelfde post verzwaard terug zullen krijgen.De ontvanger daarvan moet de porto betalen, vandaar dat verzwaren van de brief een signaal is! De postcodeloterij heeft me na twee van deze brieven van 700 gram niet meer lastiggevallen. Ik hoop dat dit voor uw dochter ook werkt!
Reputatie 7
Badge +6
Goed idee . Als het niet kan op een normale manier, dan maar op een abnormale manier. Als iedereen die hier tegenaan loopt dit zou doen , is het snel afgelopen denk ik. Sommigen zullen denken : waar maak je je druk over. Bedenk dat ongewenst papier verspilling is. Ook voor de afzender . Ook wordt het lang niet overal opgehaald . Ik moet er speciaal een rit van 5 km voor maken . Vooral bedelbrieven wekken bij velen ergernis nadat ooit een keer per bank een bedrag is overgemaakt. Niet doen dus voor wie dat niet wil als ongewenst gevolg.

Reageer