Dubbel abonnement: Tele2 weigert mij geld terug te geven.

• Bondsbeginner
  • 0 reacties

Tele2 weigert mijn geld terug te geven.

ik heb in 2020 mijn internet thuis stopgezet bij tele2 

dat heb ik telefonische gedaan. na 1jaar tot mijn verbazing bleek dat ik dubbele kosten

maak. tele2 heeft nooit mijn abonnement stopgezet.

ik heb duidelijk aangegeven dat ik ga overstappen naar T-Mobile

ze beweren dat ik alsnog opnieuw contact moest opnemen met ze en de start datum moest doorgeven toen. het is nu mijn woord tegen hun woord ik heb verder geen bewijzen.

wat moet ik doen om alsnog mijn geld terug te krijgen????

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Soms is niet reageren beter en dat geld ook voor jou , beste Deen . Het was een tijdje rustig . Gaan de aanvallen weer beginnen ? Dan reageer ik niet meer op je . Als je dat dan wegduiken wil noemen ? Mij best .

We hebben het over internet thuis.
Ik neem aan dat het bij beide diensten over dezelfde kabel gaat.
Normaal gesproken gaat dat via overstap service.
T-Mobile zegt dan Tele2 op voor je.
Kijk eens goed na of er gesproken wordt over overstapservice bij T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +7

Ik kan op mijn telefoonrekening mijn belhistorie terugzien. Dan kan ik de datum en tijdstip en telefoonnummer terugzien dat ik gebeld heb en hoeveel minuten. Die heb ik periodiek gedownload, maar het staat ook nog online bij MijnDinges.

Misschien is dat bij Tele2 ook zo en kun je dat aan ze voioreggen.

Reputatie 7
Badge +6

Telefonisch opzeggen is niet handig als er betere methoden beschikbaar zijn . Niet regelmatig de bankafschriften controleren is onverstandig blijkt maar weer en dat zien we hier vaker. Toch evengoed vrijwel zeker een fout van Tele 2 . Erg starre en klantonvriendelijke houding als dat zo is en ze dat in hun systeem kunnen zien . 

Reputatie 7
Badge +6

Toch evengoed vrijwel zeker een fout van Tele 2.

Bent u nu ook helderziende geworden?

Moet ik daar helderziende voor zijn , beste Deen ? Ik hou een slag om de arm omdat de verhalen die getikt worden niet altijd kloppen . Dat hoeft nog niet eens opzet te zijn . Soms herinneren we ons dingen anders dan de werkelijkheid was . Ik ga er van uit dat TS daadwerkelijk opgezegd heeft . Dat had voldoende moeten zijn . Mogelijk is toen de startdatum niet vastgelegd en had hij daarom nogmaals moeten bellen zoals Tele 2 beweert . In dat geval hebben beide partijen schuld aan de ontstane situatie naar mijn mening . 

Moet ik daar helderziende voor zijn , beste Deen ? Ik hou een slag om de arm omdat de verhalen die getikt worden niet altijd kloppen . Dat hoeft nog niet eens opzet te zijn . Soms herinneren we ons dingen anders dan de werkelijkheid was . Ik ga er van uit dat TS daadwerkelijk opgezegd heeft . Dat had voldoende moeten zijn . Mogelijk is toen de startdatum niet vastgelegd en had hij daarom nogmaals moeten bellen zoals Tele 2 beweert . In dat geval hebben beide partijen schuld aan de ontstane situatie naar mijn mening . 

Maar waarom zou je met zoveel mitsen en maren dan een oordeel willen vellen, wat heeft dat voor toegevoegde waarde anders dan de bühne bespelen?

Badge +5

Hi allemaal. Laten we het wel gemoedelijk houden en proberen @Hoda te helpen met het beschreven probleem :wink: . 

@Hoda wat een vervelende situatie. Kan me voorstellen dat je meer informatie wenst. Ik zie dat community leden al enkele tips hebben gegeven. Je kunt als lid op Geld en Recht of Volledig en Vertrouwd ook contact opnemen met ons juridisch team. Zij kunnen je nog verder wijzen op je rechten :slight_smile:

Wat het nog extra flauw maakt.
https://www.t-mobile.nl/fusie

U heeft uw abonnement telefonisch stopgezet en heeft daar geen enkel bewijs van? Dan zult u behoudens coulance geen geld terugkrijgen.

Reputatie 5
Badge +4

@Jan  maar al zou je kunnen bewijzen dat je bv op 1 febr 2020 20 minuten hebt gebeld. Dan kun je nog steeds de inhoud van het gesprek niet bewijzen. Ik vraag me af hoelang een provider zijn bouvelogs bewaart.

Maar dan nog. Het moet je toch opvallen dat je 2 x betaald. Je bent zelf verantwoordelijk voor je bankgegevens, 1 x per jaar controleren lijkt mij wat weinig.

Reputatie 7
Badge +7

@JMA voor een rechter maak je het dan al voldoende aannemelijk dat die zijn ogen zal richten naar Tele2. Bij dat soort maatschappijen noteert de medewerker in de computer altijd wat er telefonisch besproken is met de klant. Nog meer aannemelijk wordt het als je kan laten zien dat je direct daarna  bent overgestapt naar Telfort. In je nadeel werkt dat je het contract niet via de gebruikelijke weg b.v. via de website van Tele2 hebt beëindigd. 

Als hij die belhistorie niet heeft kan hij nog de coulance manier proberen.

Reageer