Consumentenbond.nl
Vraag

Eerder stoppen met werken: ontslag of uren inkopen?

• 6 januari 2020
  • 6 reacties
  • 231 Bekeken

Badge

Ik loop tegen het einde van mijn werkbare leven. Nu vraag ik mij zelf af wat de beste oplossing is om eerder te stoppen met werken. Of ik koop uren in , of ga ontslag nemen wat zou de beste keuze zijn?

6 reacties

Reputatie 6
Badge +4

dat hangt voor een groot deel af van je financiele situatie en je eigen gevoel. dus een simpel antwoord hierop is natuurlijk niet in 1 zin te geven

Reputatie 2
Badge +1

Als dat financiel haalbaar is dan is uren inkopen de beste oplossing. Vooral als je bij dat bedrijf ook nog pensioen hebt opgebouwd

Badge

Bedankt voor de reacties.

Reputatie 2
Badge +1

ghelsendoorn  ik ben zelf toen ik 52.5 jaar oud was met een vertrekregeling bij mijn werkgever weg gegaan en ben nu 83 jaar oud = 30 jaar met pensioen. Ik wens u iets soortgelijks toe!

Badge

ghelsendoorn  ik ben zelf toen ik 52.5 jaar oud was met een vertrekregeling bij mijn werkgever weg gegaan en ben nu 83 jaar oud = 30 jaar met pensioen. Ik wens u iets soortgelijks toe!

Heel  erg bedankt ik werk nu 51 jaar. Moet door tot augustus 2021. Ik ga mijn best doen om ook nog jaren van mijn pensioen te kunnen genieten nog.

Reputatie 2
Badge +1

Moest nog wel tot mijn 55e halve dagen werken en werd daarna  af en toe bij mijn oudste zoon ingehuurd en heb veel vrijwilligers werk gedaan. Niet achter de geraniums gaan zitten want dan wordt je vroeg oud, gewoon lekker bezig en niet te veel hooi op je vork :yum:

Reageer