Consumentenbond.nl

Efteling Bosrijck verblijf en in de avond geen toegang tot Efteling

• 29 mei 2020
  • 6 reacties
  • 501 Bekeken

Badge

Goedemorgen,

Tot mijn verbazing lees ik vanmorgen op social media dat mensen die in Bosrijck verblijven extra tickets moeten kopen voor de efteling in de avond. Dit terwijl op hun site en bij reservering het volgende staat:

Ik heb een verblijf inclusief entree tot het attractiepark geboekt. Heb ik een reservering nodig om het park in te kunnen?

Nee, wanneer je een verblijf geboekt hebt inclusief entree, wordt er automatisch voor de dagen van jouw verblijf een plek gereserveerd voor jou en je gezelschap. Je hoeft hiervoor niets te doen en bent welkom op de reguliere openingstijden.

Dat lijkt mij toch op zn minst misleiding. Voor mij betekent het dat ik voor mijn gezin 400 euro extra moet betalen om in de avond ook in de efteling te kunnen. Efteling reageert niet op mijn vraag of dit echt klopt. Zijn er mensen die al contact hebben gehad met de Efteling?

Groet, B. van Emmerik

6 reacties

De duivel zal wel in de details zitten dus ik durf niet te zeggen hou het zit maar ze kunnen u toch op z'n minst fatsoenlijk antwoord geven. 

Badge

Ik heb inmiddels antwoord: 

Wat leuk dat je een verblijf hebt geboekt in een van onze verblijfsaccommodaties. Bij jouw verblijf is alleen toegang inbegrepen tijdens de reguliere openingstijden van de Efteling. Dit betekent dat de speciale avonden in juli en augustus hierbij niet inbegrepen zijn. Je kunt voor de avondopenstelling van 19.00 - 23.00 uur tussen 3 juli en 31 augustus wél een aparte reservering maken én een apart Ticket aankopen voor € 25,- per persoon. Dit zal mogelijk zijn via het reguliere reserveringssysteem op onze website. Voor de avondopenstelling in juni is dit niet mogelijk. Deze avonden zijn exclusief voor Efteling abonnementhouders. Abonnementhouders kunnen voor één van de avonden reserveren tijdens hun verblijf. 

We begrijpen dat het jammer is dat onze openingstijden aankomende zomer afwijken van onze normale openingstijden. Door de huidige situatie hebben we dit besluit moeten nemen. Zo kunnen we meer gasten (en abonnementhouders) de mogelijkheid bieden om de Efteling te bezoeken. Om je toch iets langer van de Efteling te laten genieten, openen we komende zomer één uur eerder, namelijk om 9.00 uur.

Wanneer je een klacht in wil dienen over deze beslissing, dan vragen we je het Contactformulier op https://bit.ly/3cayxEI in te vullen. Zo wordt jouw klacht geregistreerd en kunnen onze collega's van de afdeling Guest Relations deze in behandeling nemen. We hopen dat je alsnog zult genieten van een sprookjesachtig verblijf. Groetjes, Yvo

Maar in mijn reserveringsbevesting staat:

Guests:
5 Adults, 3 Children
Duration:
4 nights / 5 days unlimited access to Efteling
Check-in date: etc…

Lijkt me dat daar geen misverstand over kan bestaan toch?

Maar in mijn reserveringsbevesting staat:

Guests:
5 Adults, 3 Children
Duration:
4 nights / 5 days unlimited access to Efteling
Check-in date: etc…

Lijkt me dat daar geen misverstand over kan bestaan toch?

We hebben met de discussie over ongelimiteerd 4G achter de rug waar de rechter het verlossende woord moest spreken dus maakt u zich geen zorgen, daar kunnen plenty misverstanden over bestaan. Blijft natuurlijk dat uw interpretatie heel logisch is en dus zou ik maar eens beginnen met een klacht.

Reputatie 3
Badge +3

De Efteling schrijft letterlijk reguliere openingstijden. En de avonden zijn dat bij mijn weten niet.

Reputatie 2
Badge +2

‘Unlimited access’ geldt natuurlijk voor de reguliere openingstijden. Dat is duidelijk. Anders kan ik ook wel claimen dat ik om 1 uur ‘s nachts naar binnen mag: ik heb immers ‘unlimited access! De reguliere openingstijden voor 2020 zijn in juli en augustus van 9.00 tot 18.00 uur.

Mocht u iets anders verwachten op basis van de informatie tijdens uw boeking? Dat is heel goed mogelijk. Krijgt u dan nog wel wat u mag verwachten? Dat kan betwijfeld worden.

Alles is terug te voeren op noodzakelijke coronamaatregelen. Die maatregelen beperken het aantal bezoekers dat kan worden toegelaten aanzienlijk. In zekere zin is dit overmacht. Dat betekent niet dat u niet in uw recht staat als u stelt dat u niet krijgt wat u redelijkerwijs mocht verwachten. Het zou kunnen dat compensatie gepast is, of als De Efteling niet kan of wil leveren, dat u kosteloos onder de overeenkomst uit kunt.

Wij hebben precies hetzelfde probleem, voor volgend weekend geboekt met 24 personen.

Zoals ieder jaar boeken wij in de zomervakantie (dus inclusief de zomeravonden). Daar betaal je in je boeking ook voor, zodat je gebruik kan maken van de extra lange openingstijden. Ieder jaar tot nu toe gedaan, en nu vragen ze inderdaad € 25,- extra per persoon. Doe dat eens x 24 personen ;) Daar zitten wij niet op te wachten… Het vervelende is dus dat je dit al hebt betaald in je boeking, en ze er nu nog eens extra geld voor vragen. Hadden wij namelijk niet zo'n zomer weekend geboekt, waren wij voordeliger uit geweest. 

Ik vind het schofterig van de Efteling. Ik snap dat zij geld zijn misgelopen vanwege de Corona, maar dit lijkt mij niet de oplossing. 

Reageer