Beantwoord

Eftelingkaartjes beperkt geldig

• 27 June 2021
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

Afgelopen kerstvakantie hadden we kaarten aangeschaft voor de winterefteling. Dure kaartjes die extra duur waren omdat we in de vakantie wilden. Vanwege de lockdown moest de Efteling helaas sluiten en konden we niet naar de Efteling.

De Efteling heeft de geldigheidsduur van de kaartjes nu verlengd tot 8 juli. De Efteling is sinds 18 mei gedeeltelijk open en vanaf begin juni helemaal. Nu zitten wij met schoolgaande kinderen en kunnen we niet buiten de vakanties om naar de Efteling.

Mag zij haar kaartjes zo beperkt verlengen? Dit is toch geen goed alternatief?

icon

Beste antwoord door sandokanfirst 27 June 2021, 14:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Mijn ongezouten mening is dat dat een belachelijk korte termijn is. Maar ik kan me voorstellen dat hier juridisch niet veel over vastligt omdat de situatie waarin we zitten uniek is. 

Op consuwijzer staat algemene informatie over compensatie in de vorm van vouchers: https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties

Over de geldigheid staat daar: “De voucher moet een redelijke geldigheidsduur hebben. Vaak is dat minimaal een jaar.” Nu is er hier in strikte zin misschien geen sprake van een voucher, maar van de verlenging van de geldigheid van een bestaand ticket. Het lijkt me wel dat deze gevallen vergelijkbaar zijn. Mij lijkt verlenging met een jaar redelijk.

(Overigens is praktisch gezien bezoek aan de Efteling toch ook mogelijk in een weekend - daarvoor hoef je toch niet te wachten op een vakantie? Ik neem toch niet aan dat het gezin meerdere weken de Efteling bezoekt.)

Reputatie 7
Badge +8

Het ziet er naar uit dat de corona problematiek, mede door de vaccinaties aan het afnemen is en mogelijk kan alles dan weer ‘normaal’ worden. Maar dit soort oplossingen en uitingen zijn klantonvriendelijk en laten slecht ondernemerschap zien. Een efteling onwaardig.

Helaas blijft de Efteling verwijzen naar de algemene voorwaarden en dat ze in haar recht staat. Daarnaast zeggen zij een mail te hebben gestuurd naar iedereen op 18 mei. Deze heb ik helaas niet gehad. Tja en ik ben maar een consument. Het levert de Efteling wel veel extra geld op want ik ben zeker niet de enige! 

ps. We zouden inderdaad praktisch in het weekend kunnen gaan, maar dat is niet mijn punt. Het zou ook kunnen dat we in het weekend moeten werken.

Badge +5

Hi @Steller en welkom op de Community. Heb je onze algemene info afgelaste evenementen al bekeken? Wellicht heb je iets aan deze info. Met een lidmaatschap op Geld en Recht of Volledig en Vertrouwd kunt je, je vraag ook stellen aan ons juridisch team via 070 445 45 45 of het contactformulier.  Mijn collega's van het juridisch team kunnen je dan verder adviseren over je rechten :slight_smile:

Reageer