Eftelingkaartjes geannuleerd

• 11 March 2021
  • 15 reacties
  • 248 Bekeken

Vorig jaar Kaartjes geboekt bij de efteling voor 26 december een zogenaamd winter gebeuren. Door de corona is dit afgelast. Vervolgens kwam de efteling met een aanbod dar we tot 30 maart konden reserveren voor een nieuw kaartje als compensatie. Nu wordt dit weer opgeschort. Dat betekent weer kijken of we die periode daar naar toe kunnen, vrije dagen opnemen etc. Waarom geeft de efteling geen voucher voor het hele jaar als vergoeding, dit scheelt stuwing van mensen die genoodzaakt zijn om een bepaalde periode te boeken, ook vinden wij het onredelijk dat als jij niet boekt je ticket vervalt. In het nieuwe aanbod van de efteling kan je reserveren van 30 maart tot 30 mei precies tijdens voorjaarsvakantie. Wij vinden dat aanbod heel onredelijk we moeten weer snipperdagen aanvragen en het is maar de vraag of dat lukt. Ook is het maar de vraag of er genoeg mensen bij de efteling naar binnen kunnen door de coronamaatregelen

15 reacties

Als zij uw boeking geannuleerd hebben kunt u In principe ook uw geld terugvragen. Dat zullen ze wel heel moeilijk vinden maar u heeft er gewoon recht op en zeker als ze op wat voor manier dan ook gaan dreigen met het laten vervallen van tickets zou ik er wel klaar mee zijn. 

Hebben wij gevraagd was niet mogelijk 

Hebben wij gevraagd was niet mogelijk 

Mocht u lid zijn zou ik de bond morgen eens bellen hoe zij erin zitten. Ik ben geen jurist en ik weet niet beter dan dat de wet zegt dat als men uw reservering annuleert u recht hebt op restitutie van uw geld. En wie weet ligt het met uw boeking gecompliceerder maar er staat geen uitzondering in de wet voor de Efteling.

Reputatie 7
Badge +6

Ze behoren het geld terug te geven als de klant dat verlangt . Het regent klachten over bedrijven die dat niet willen ( of niet kunnen wegens geldgebrek ) . Ook met een voucher hoeven we geen genoegen te nemen . Tja ……..Theorie en praktijk he ? Gelijk hebben en krijgen is niet hetzelfde en consumenten hebben meestal geen simpele dwangmiddelen tot hun beschikking . De andere kant is , dat je van een kale kip geen veren kunt plukken en dan is elk gebaar beter dan niets . 

Dat is zeker zo nu zit het tegen met de inkomsten, maar daar staat tegenover dat ze al die jaren goed verdient hebben aan de bezoekers.

Reputatie 4
Badge +2

Ik zou gewoon geld terug eisen en als ze dat niet willen zoveel online stennis schoppen dat ze zich wel bedenken

Zouden die dag met heel de familie gaan geboekt voor 14 personen waren dure kaartjes zonder enige korting . Mogen nu als alternatief in een periode wat hun uitkomt het mooiste is dat we zelf de website in de gaten moeten houden wanneer we kunnen.Hoezo klantvriendelijk. 

Reputatie 4
Badge +2

Je hoeft daar geen medelijden mee te hebben, als ze niet genoeg vlees op hun botten hadden zouden ze wel klant vriendelijker worden. Maak het hun maar lastig dan doen ze misschien nog wat, maar wel altijd vriendelijk en beleefd blijven, maar wel vastberaden

Succes

Was van plan via de consumentenbond klacht in te dienen wat blijkt 31 mensen hadden dit voor ons gedaan volgens de consumentenbond heeft het geen zin om een brief te schrijven. De efteling reageert niet op deze brieven ons wordt nu aangeraden om juridisch advies te raadplegen 

Reputatie 4
Badge +2

Zou alles uit de kast halen om dat openbaar te maken, emago schade is de beste aanpak en dwingt hen om te reageren

Was van plan via de consumentenbond klacht in te dienen wat blijkt 31 mensen hadden dit voor ons gedaan volgens de consumentenbond heeft het geen zin om een brief te schrijven. De Efteling reageert niet op deze brieven ons wordt nu aangeraden om juridisch advies te raadplegen 

Ze achten de situatie blijkbaar zo hopeloos dat ze bewust de wet negeren en het risico van juridische stappen en imagoverlies op de kop toenemen. Dan hangt het van het bedrag af of het loont stappen te nemen. Misschien kunt u uw claim op een of andere manier “ophokken” zodat tegen de tijd dat duidelijk is dat de Efteling corona overleeft u uw centen alsnog terug kunt eisen.

Reputatie 4
Badge +2

Misschien kun je even wachten en komen er nog meer dan 31 mensen en dan met elkaar een claim indienen? In ieder geval zou een artikel in de Telegraaf ook een optie zijn!

Ja inderdaad publiciteit is ook een wapen zou de Efteling geen buffer hebben in al die jaren is toch aardig verdient toch

Badge

Er gisteren achter gekomen dat mijn Efteling kaarten geannuleerd zijn. Hier mijn verhaal;

November 2020 heb ik kaarten gekocht via efteling.com om vervolgens 28 december naar de Winter Efteling te gaan met ons 4en. Door corona is het park toen dichtgegaan. We hebben 15 december netjes bericht gehad via de mail dat onze reservering geannuleerd is. Ook stond er in die mail een nieuwe datum waarop onze kaarten zouden verlopen, namelijk; 28 maart. Geld terug was niet mogelijk, geen probleem dacht ik...dan maar naar de volgende Winter Efteling.

Nu is het park in juni weer geopend. Vanochtend wilde ik gaan kijken of er al geboekt kon worden voor de volgende Winter Efteling. Wat bleek; de kaarten zijn verlopen op 5 september 2021.

Na bellen en via Twitter contact hebben gehad met de Efteling kunnen ze niks voor mij betekenen. Weg 141,50 euro!!

Ik had zelf maar op de website moeten kijken naar een nieuwe geldigheidsdatum voor de kaarten. Of kijken in de Efteling App.

Ik ben het hier niet mee eens omdat ik niet geïnformeerd ben door de Efteling over een nieuwe datum van de kaarten. 15 december kreeg ik wel een mail met annulering en nieuwe geldigheidsdatum voor de kaarten, maar hierna niks meer. Mijn inziens hadden ze mij op de hoogte moeten brengen van de nieuwe datum

Het was toch netter geweest om via hun systeem iedereen op de hoogte te brengen van nieuwe geldigheidsdata? Dan was het mij niet ontschoten. Ik snap dat het wellicht lastig is omdat er ook kaarten via AH, Kruidvat etc. in omloop zijn die bij hun niet in beeld zijn. Maar kom op, via hun eigen efteling.com moet dat toch kunnen???

Daarom erg teleurgesteld. Weg geld, weg uitje. En ik ben vast niet de enige....hoop dat nog meer mensen met dit probleem zich melden. Ik wil gewoon dat die kaarten verlengd worden.

Reputatie 4
Badge +3

Wellicht doet de Efteling van alles wat niet mag, maar...

bovenstaand verhaal is onder een andere naam (?) als nieuw topic geopend. Het lijkt er in ieder geval verdacht veel op. Hier wordt geschreven: ‘ Ook stond er in die mail een nieuwe datum waarop onze kaarten zouden verlopen, namelijk; 28 maart. Geld terug was niet mogelijk, geen probleem dacht ik...dan maar naar de volgende Winter Efteling.’.

Maar als de kaarten 28 maart verlopen, hoe kun je dan aannemen dat je naar de ‘volgende Winter Efteling’ kunt gaan? Een nogal risicovolle aanname, zeker gezien het feit dat de vorige verlenging slechts 3 maanden betrof.

Reageer