Ervaring Wemalux

• 24 November 2021
  • 51 reacties
  • 3615 Bekeken

Reputatie 1
  • Bezig Bondje
  • 13 reacties

Wemalux (plaatsen van overkappingen) is een onbetrouwbare firma die hun afspraken totaal niet nakomen. Alleen het betaalde voorschot incasseren en daarna de klant misleiden met talloze uitvluchten waarbij de klant benadeeld wordt. Koopovereenkomst op datum van 23/3/2021 ondertekend en 30% aanbetaling (3.2850,00€) uitgevoerd volgens de koopovereenkomst. Initiele plaatsingsdatum was voorzien op datum van 15/6/2021, na 10 uitgesteld te zijn door de firma Wemalux is er tot op heden (24/11/21) nog steeds geen enkele activiteit van Wemalux te bespeuren. De klant is hierbij nooit op voorhand geinformeerd met al de gevolgen vandien (verlof genomen, terras klaar gemaakt, vakantie geannuleerd, slapeloze nachten…..). Op datum van 30/9/2021 een aangetekend schrijven verstuurd met de eis tot terugbetaling vermeerderd met de verwijlinteresten, ook hierop talloze beloften dat Wemalux dit bedrag ging terug betalen...niets dus...alleen maar uitstellen! Mijn gezin en ikzelf lijden hier enorm onder en voeln ons bedrogen door Wemalux. Een ware nachtmerrie is het geworden waarbij Wemalux de klant totaal niet respecteert en ermee lacht. Langs deze weg wil ik zoveel mogelijk personen hiervoor waarschuwen! Mvg

51 reacties

Waarom belt u niet even met iets als een rechtsbijstandverzekering, als u die heeft, of de Consumentenbond of een andere bron van rechtshulp hoe u dit het beste aan kunt pakken? Dit hoeft u echt niet op z'n beloop te laten.

Reputatie 1

Beste, bedankt voor je reactie. Consumentenbond is ook reeds geïnformeerd, alsook testaankoop en andere geijkte kanalen. Mijn rechtsbijstand zal ik hierover informeren en opstart juridische procedure. Ik wil jullie allen voor deze firma Wemalux waarschuwen! En zal alle mogelijke kanalen hiervoor aanwenden, mijn geduld is meer dan genoeg beproefd! Een ware nachtmerrie voor mijn gezin en mezelf! 

Reputatie 6
Badge +4

Zo  beroerd zijn de reviews niet. Wel 1 persoon die drie keer een slechte review geeft en een andere concurrent 5x positief beoordeeld.

Valt dus weinig over te zeggen.

Reputatie 1

Kan misschien zijn, maar dit is mijn zeer slechte ervaring met deze firma. Een ware nachtmerrie…..

Reputatie 1

Wemalux is onbetrouwbaar en een meester in het misleiden van de klant. Wanneer ze een aanbetaling hebben ontvangen komen ze hun afspraken nooit na en hebben totaal geen respect voor de klant, het is ronduit schandalig dat deze firma nog bestaat! Ondanks de schulden!

Ik zou je adviseren aangifte bij de politie te gaan doen wegens oplichting.  Ik denk dat je niet het enige slachtoffer bent van deze firma.

Gelijk een juridische procedure starten. 

Proberen nog meer gedupeerden te vinden via social media . Dan kun je  gezamelijk de firma aanpakken. 

Veel sterkte ermee, 

Reputatie 1

Bedankt voor je medeleven en advies, dit weet ik enorm te waarderen! En ja het zou inderdaad ideaal zijn indien er nog gedupeerden zijn die een slechte ervaring met WEMALUX hebben gehad of nog hebben.

Een juridische procedure is opgestart en recensies op andere site’s zijn vermeld, ook zal er een artikel over de wanpraktijken van WEMALUX in de nabije toekomst in een Nederlandse krant verschijnen.

Met welgemeende groeten,

Je kan ook nog een review schrijven op de site van de firma , dat zal andere mensen er waarschijnlijk van weerhouden zaken met deze firma te doen. 

Ik hoop dat zich meer mensen melden bij je die opgelicht  zijn door deze firma.  Dan sta je samen sterk. 

Dit zal vast niet het enige oplichtingszaakje van hem zijn. 

Groeten terug

Reputatie 5

Zou het kunnen dat  onderstaand bedrijf  (DWO overkappingen ) de voorloper van Wemalux is?  ( zelfde adres, zelfde activiteiten)  kan toeval zijn natuurlijk......................

https://bedrijvenmonitor.info/bedrijf/industrie/dwo-overkappingen/kvknummer/201362570000

Als dit zo is , is het voor de gedupeerden te hopen dat het niet dezelfde kant op gaat.

Reputatie 6
Badge +4

Hij heeft wel tijd voor adverteren https://www.marktplaats.nl/v/tuin-en-terras/overkappingen/m1771320367-glazen-schuifpanelen-schuiframen-schuifpui-schuiframen 

Misschien wat voor Fons van Radar om eens langs te gaan bij die man om je geld op te halen?

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/radar-checkt/

Reputatie 1

Bedankt voor jullie steun en informatie, dit weet enorm te waarderen.

En ja, denkelijk is DWO de voorganger dit gezien KVKnummer en oprichtingsdatum.

Indien dit mogelijk kan zijn wil er alles aan doen indien Fons van Radar dit kan verwezenlijken!

Behoed jullie voor Wemalux, een eenmanszaak die geldschulden heeft!

Reputatie 6
Badge +4

@Don

Uit de link: Verslaggever Fons Hendriks gaat in Radar Checkt! op pad om jullie vragen te onderzoeken en jullie problemen op te lossen. Ben jij ook onrecht tegengekomen? Mail naar radar@avrotros.nl 

Succes! En wat mij betreft is het wel zeker dezelfde eigenaar als DWO. Zo snel mogelijk je geld zien terug te halen.

Reputatie 5

Ik kan me levendig voorstellen dat Don  veel stress heeft van het hele gebeuren. Het gaat hier ook niet over enkele tientjes maar om echt serieus geld.

Dat je gewoon ook zo enorm opgelicht wordt en nergens je gram kan halen is zo enorm frustrerend.

Tracht ook medegedupeerden te zoeken zodat, als je een case wil gaan maken , je ook sterker staat. Als er meerdere gedupeerden zijn, zijn ze bij de media vaak ook toeschietelijker om er uitzendtijd aan te besteden.

Reputatie 5

dubbel gepost zie ik net ;-)

Reputatie 1

Bedankt voor de info, heb reeds contact met deurwaarder, incassobureau alsook radar avrotros en mijn advocaat! Zullen mooie feestdagen worden voor Wemalux! Heeft lang genoeg geduurd!

Badge

Hallo Don ik heb ook een zeer slechte ervaring met Wemalux zie mijn topic . 

De firma Wemalux (bouwer van overkappingen) met eigenaar * is een * firma die zijn afspraken nooit nakomt. 

Ik heb een overeenkomst met de firma afgesloten voor het plaatsen van een overkapping en een aanbetaling gedaan van een paar duizend euro voor het door hem te bestellen materiaal. 

Op de afgesproken plaatsingsdatum kwam *Wemalux niet opdagen en tot op heden nog steeds niet . (7 maanden verder) 

Steeds andere excuses waardoor hij niet kon komen: vader in het ziekenhuis/corona/poedercoating niet goed/constructiefout , ga zo maar even door.

Ik heb hem talloze mails gestuurd telkens kreeg ik een loze beloften en een nieuwe plaatsingsdatum waarop hij ook weer niet kwam opdagen.  Ik heb hem talloze verzoeken gedaan mijn aanbetaling terug te betalen geen enkele reactie. 

Op deze community heb ik gelezen dat * met D.W.O. overkappingen ook al diverse mensen heeft opgelicht op exact dezelfde wijze. 

Inmiddels heb ik begrepen dat er al een aantal beslagen zijn gelegd op * (Wemalux is een eenmanszaak)  

Ik wil iedereen waarschuwen. Doe geen zaken met Wemalux!!!

Je bent je aanbetaling kwijt en je ziet hem nooit meer.  

*[deel bericht verwijderd door beheerder i.v.m. privacy]

Reputatie 1

Beste,

Spijtig om te vernemen dat u ook bent misleidt en bent bedrogen door Wemalux (ex D.W.O overkappingen), steeds loze beloften om de klant te misleiden, met al de gevolgen Vandoren. Wemalux gebruikt uw aanbetaling om hun andere schulden te dekken met gevolg dat de nieuwe klant wordt misbruikt en op zijn geld kan wachten want uitvoering der activiteiten komt Wemalux totaal niet na! Een gladde prater is Wemalux die totaal geen respect voor de klant heeft….alleen het geld telt! Ik hoop eventuele klanten hiervoor waarschuwen! Zelf heb ik een incassobureau met advocaat en gerechtsdeurwaarder ingeschakeld tot het terug bekomen van mijn aanbetaling. Wanneer hierbij geen reactie komt zal de kantonrechter hierover geïnformeerd worden, met al de bijkomende kosten voor Wemalux. Deze nachtmerrie duurt reeds meer dan 6 maanden en moet stoppen want mijn gezin en ikzelf lijden hieronder enorm, maar daar heeft Wemalux geen oor naar! Een regelrechte schande dat Wemalux nog steeds mensen mag blijven misleiden! Hopelijk is het einde nabij!

Reputatie 6
Badge +5

Zijn er algemene sites, waarop mensen hun ervaringen kunnen delen (reviews) m.b.t. dit soort bedrijven? Veel Loodgieters (equivalent van oude scharenslijpers) en bijna alle 085 nummers hebben hier ook een handje van. Alles met ‘nood’ in de naam, niet vertrouwen en eerst goed doorvragen etc..

Reputatie 1

Er zijn genoeg geijkte kanalen waarbij bedrogen klanten hun ervaring kunnen vermelden, in de hoop dat andere potentiële klanten niet worden bedrogen door Wemalux (ex D.W.O. overkappingen). Wanneer meerdere misleide personen hun misnoegen over Wemalux uiten is de kans zeer groot dat dit een vette kluif wordt voor de media (kranten, TROS uitzendingen, Consumentenbond, test aankoop, ECC…..). In mijn geval is er een incassobureau, met advocaat en gerechtsdeurwaarder, reeds ingeschakeld. De volgende procedure zal de rechtbank en of kantonrechter worden en zonder uitstel! Wemalux=onbetrouwbare firma met hoop schulden!….

Reputatie 1

Zo  beroerd zijn de reviews niet. Wel 1 persoon die drie keer een slechte review geeft en een andere concurrent 5x positief beoordeeld.

Ik ben niet het enige slachtoffer, zie reacties van andere gedupeerden….DWO was de voorganger van Wemalux en heeft toen reeds meerdere klanten misleidt!….

Badge

Wemalux (plaatsen van overkappingen) is een onbetrouwbare firma die hun afspraken totaal niet nakomen. Alleen het betaalde voorschot incasseren en daarna de klant misleiden met talloze uitvluchten waarbij de klant benadeeld wordt. Koopovereenkomst op datum van 23/3/2021 ondertekend en 30% aanbetaling (3.2850,00€) uitgevoerd volgens de koopovereenkomst. Initiele plaatsingsdatum was voorzien op datum van 15/6/2021, na 10 uitgesteld te zijn door de firma Wemalux is er tot op heden (24/11/21) nog steeds geen enkele activiteit van Wemalux te bespeuren. De klant is hierbij nooit op voorhand geinformeerd met al de gevolgen vandien (verlof genomen, terras klaar gemaakt, vakantie geannuleerd, slapeloze nachten…..). Op datum van 30/9/2021 een aangetekend schrijven verstuurd met de eis tot terugbetaling vermeerderd met de verwijlinteresten, ook hierop talloze beloften dat Wemalux dit bedrag ging terug betalen...niets dus...alleen maar uitstellen! Mijn gezin en ikzelf lijden hier enorm onder en voeln ons bedrogen door Wemalux. Een ware nachtmerrie is het geworden waarbij Wemalux de klant totaal niet respecteert en ermee lacht. Langs deze weg wil ik zoveel mogelijk personen hiervoor waarschuwen! Mvg

Ook zaken gedaan met deze meneer en geeft bij mij ook niets geplaatst. Gaat om ongeveer 700 Euro. *

*[deel bericht verwijderd door beheerder]

Badge

Lijkt wel of je een kennis van hem bent. Don liegt niet hoor. Ook ik heb een appeltje te schillen met deze mafkees!

Reputatie 7
Badge +6

@JMA  Ben je er niet mee bekend dat heel veel firma's hun reviews manipuleren ? 

Beste Luc. Of Don zoals u uwzelf noemt.

Dat de afspraken voor uw speciale constructie vervelend zijn gelopen dat klopt.

Ik baal hier ook enorm van en ik heb er zeker nooit om gelachen

Wat u er niet bij vermeld is dat wij door uw annulering met veel speciale materialen blijven zitten. En dat u een deel van uw aanbetaling terug heeft.

En dat wij akkoord zijn gegaan om u een schadevergoeding te betalen voor de ongemakken.

Als de prive problemen er niet waren had uw overkapping nu gewoon gestaan.

Uw project is voor ons ook een grote kosten post en ik heb u steeds aangegeven dat we het netjes oplossen.

Alleen is hier wat tijd voor nodig.

Ook heb ik u steeds aangegeven dat we de overkapping nogsteeds willen plaatsen.

De materialen liggen klaar.

Normaal reageer ik niet op zulke forums, maar ik zie namen voorbij komen waar ik nog nooit van heb gehoord.

Kor71 , kunt u uw naam doorgeven.

Want kor baas zoals u zelf doorgeeft ken ik niet.

Marijn de Weert

Wemalux 

Hallo Don,

Ik begrijp een ding niet helemaal, op de site van Wemalux staat "gesloten"” , dan kan hij toch helemaal geen overkappingen meer plaatsen laat staan dat hij slachtoffers kan terugbetalen. 

Op slechte reviews reageert hij ook altijd dat hij de mensen niet kent. 

Ik lees hierboven dat iemand zegt dat er een ook al een aantal beslagen op hem zijn gedaan.

Eigenlijk hetzelfde als hij bij D.W.O. heeft gedaan. 

Belachelijk dat dit kan en mag  in NL !!!!! 

Sterte ermee Don.  

Reageer