Consumentenbond.nl
Vraag

Esteon woning zoekservice accepteert herroepingsrecht niet. Wat te doen?

• Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties
Vanwege dat we voor liefst zo snel een huurwoning zoeken hebben we ons hier ingeschreven. Kwam er snel achter na betalen dat het niet helemaal was wat we dachten dat het was. Een online woningplatform ( met niet geheel actueel woningaanbod) en niet een bemiddelaar die echt voor je zoekt zoals wel de indruk word gewekt("ons team gaat voor je aan de slag" staat er).

Nou gaat het maar om een paar tientjes dus niet heel erg maar zou toch wel graag me geld terug willen want vind het gewoon zonde dit. Helaas geeft esteon aan dat dit niet mogelijk is omdat "er al gebruik van het account is gemaakt".
Wat zijn mijn rechten op dit moment? Gaat me verder niet eens zozeer om het geld maar voel me op dit moment gewoon misleid en niet netjes behandeld.

5 reacties

Badge
Het herroepingsrecht is een recht. Dit is dus altijd van toepassing en mag niet (naar willekeur) geweigerd worden. Estoen dient uw geld terug te betalen.

U betaald esteon voor toegang tot een online platform waar huurwoningen opstaan en waarbij u emailupdates krijgt van nieuw woningaanbod. U betaald hiervoor (maandelijks) een bedrag. In dit geval mag Esteon u een evenredig deel van het in rekening brengen voor het aantal dagen gebruik indien u zich op het herroepingsrecht beroept. Esteon dient dit dan wel duidelijk te vermelden op de site dat ze deze evenredige kosten in rekening brengen.

Op de website staat op de pagina: www.esteon.com/nl/bedenktijd echter dat ze een 'onderzoek' kunnen instellen om te kijken of er een gedeeltelijke dienst is geleverd.
Dit is niet zoals het hoort aangezien het herroepingsrecht altijd geldig is en de dienst (een bepaalde termijn toegang tot de website) nooit volledig is geleverd. U kunt ze hier op wijzen en eventueel uw klacht op klachtenkompas plaatsen voor extra aandacht mocht u er niet uitkomen met esteon .

Deze werkwijze van esteon is in ieder geval niet hoe het herroepingsrecht dient te worden toegepast.
Officiële reactie Esteon Support --------------

De bovenstaande reacties zijn na onderzoek helaas niet echt en niet gebaseerd op een echte ervaring. Binnenkort volgt meer informatie online.

Ook hetgeen er gesteld wordt klopt niet. Esteon zal in het geval er een verzoek geplaatst worden gehoor geven aan het verzoek. Het verzoek moet in dat geval binnen 14 dagen geplaatst zijn. Mocht er geen gehoor gegeven worden aan het verzoek dan zal het uiteraard wettelijk toegestaan moeten zijn, zoals beschreven op de pagina. Dit bekijken wij altijd per geval en in samenspraak.

Mocht je vragen hebben over het onderwerp neem dan contact op met support@esteon.com.

Esteon Support
Reputatie 7

Van de website:

Huren in Rotterdam

Start je zoektocht naar jouw huurwoning in Rotterdam direct goed met Esteon. Wij geven jou een 100% matchgarantie voor een huurwoning in Rotterdam. Mocht je binnen 90 dagen geen enkele woningmatch hebben ontvangen dan krijg je je geld terug. Is een woning wel naar jouw wensen, “like” dan de woning zodat je in contact komt met de verhuurder en een bezichtiging kan plannen. Veranderen je woonwensen of zijn meerdere opties voor jou mogelijk? Je kan elk moment je zoekopdracht aanpassen of een zoekopdracht toevoegen. Er zijn al meer dan 11,5 miljoen woningmatches gerealiseerd door Esteon. Probeer het zelf en vind jouw nieuwe huurhuis in Rotterdam!

Op de site staat ook dat je je gratis kunt inschrijven.

ik heb even Rotterdam genomen omdat ik er woon.
Badge
Esteon Support schreef:

Officiële reactie Esteon Support --------------

De bovenstaande reacties zijn na onderzoek helaas niet echt en niet gebaseerd op een echte ervaring. Binnenkort volgt meer informatie online.

Ook hetgeen er gesteld wordt klopt niet. Esteon zal in het geval er een verzoek geplaatst worden gehoor geven aan het verzoek. Het verzoek moet in dat geval binnen 14 dagen geplaatst zijn. Mocht er geen gehoor gegeven worden aan het verzoek dan zal het uiteraard wettelijk toegestaan moeten zijn, zoals beschreven op de pagina. Dit bekijken wij altijd per geval en in samenspraak.

Mocht je vragen hebben over het onderwerp neem dan contact op met support@esteon.com.

Esteon Support

Het siert u/esteon dat u hier reageert. Echter vind ik dat u zich er erg makkelijk vanaf maakt door de klacht als niet echte ervaring af te doen en het door mij geschrevene als incorrect.Jammer dat u direct zo in de verdediging schiet in plaats van op de aard van de klacht in te gaan.Er staat namelijk een klacht van dezelfde aard recent online geplaatst over het herroepingsrecht waarop u wel gereageerd heeft en deze wel afgehandeld is(zie foto). Het zou toch goed kunnen dat u aan de hand van de gekozen schuilnaam de klant niet herkend.

Het door mij geschrevene klopte voor zover ik weet(zo niet, corrigeer mij aub), het is niet mijn intentie misinformatie te verspreiden of iemand zwart te maken!

Esteon dient volgens mij gewoon in alle gevallen het herroepingsrecht toe te passen als hier binnen 14 dagen door een consument beroep op word gedaan.
Dit gaat niet in samenspraak met de consument maar gewoon altijd.

Verder begrijpelijk hoor dat u niet wilt dat mensen na bijvoorbeeld 13 dagen al hun geld terug eisen.
Esteon levert toegang tot een online platform voor een bepaalde tijd waarvoor de consument betaald.
Om dit voorkomen mag esteon hiervoor wel evenredig kosten in rekening brengen voor de tijd dat de klant toegang had tot de website als u hierover wel duidelijk informeert.

Ik ben zelf geen jurist, correct me if I am wrong, maar zo interpreteer ik Consuwijzer.
Reputatie 7
Ik snap de werkwijze van Esteon niet. Als ik hun website aanklik zie ik allerlei woningen voorbij komen, ik hoef me niet eens aan te melden.
Er staat niets over bemiddelingskosten, of ik moet ergens overheen hebben gelezen, waar bestaat dit bedrijf dan van?

Reageer