Eurosender.com - Extra kosten

• 17 April 2022
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

Badge +1

Ik heb een eigen tafelblad t.w.v €100 geboekt te versturen met deze service van Parijs naar Delft (51.99€). Deze firma heeft vele fouten namelijk dat ze tot driemaal toe het niet hebben opgehaald. Daarna is het wel opgehaald, maar bleef het haken in een distributiecentrum in Utrecht en nu moet het teruggestuurd worden naar Parijs want de maten waren niet juist (120x80x5 = 127x85x7) In de kleine lettertjes staat dat ik verantwoordelijk ben voor deze kosten (verzendkosten + administratie kosten + opslag). In mijn PayPal staat dat ik ze gemachtigd heb op mijn creditcard en dat deze kosten geïnd worden. De claim heb ik verloren want ik heb volgens PayPal 'de service' ontvangen.

Wat moet ik nou doen? Dit bedrijf is zwaar fout; ik wil niets met ze te maken hebben. Ik ben sowieso €51.99 kwijt en een tafelblad. Maar er komen dus nog extra claims en kosten aan als ik Trustpilot mag geloven. 'Help!?'

Kan ik het tafelblad weigeren? Dan kan ik nog zeggen dat het pakket verloren is en ben ik mogelijk niet aansprakelijk voor de dure terugzending.

Een consument,

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

het lijkt me niet dat weigeren zin heeft. Dat noteert de vervoerder namelijk en zal 100% tegen je gebruikt worden. 

Wat ik zou doen is contact opnemen met het bedrijf en vragen wat die paar cm extra kost, dat betalen en kijken of de rest dan kan vervallen. Nu heb je helemaal niks.

Badge +1

Ja ik heb nu niets inderdaad. Alleen maar kosten. Het verdienmodel is extra geld innen op de creditcard machtiging; daarom zijn ze "goedkoper" initieel. Het is echt heel vervelend. Ik wil niets met ze te maken hebben. Ik had gebeld met GLS (subcontractor van Eurosender) en ze zeiden dat ik geen autoriteit had om het pakket te laten liggen of af te halen in Utrecht - Eurosender is de opdrachtgever die ik ingehuurd heb die mij vervolgens weer aansprakelijk houdt voor de zending naar Parijs. Als ik de calculator gebruik is dat zo'n €413... Ik hou mijn hart vast. Ik heb alvast de machtiging ingetrokken. Ik heb echt goede hulp/advies nodig; weet iemand wat ik nog meer kan proberen? 

...

Badge +1

Kijk zie het pakket. Zit vast in een soort van pingpong tussen Parijs en Nederland. https://gls-group.eu/SI/en/parcel-tracking?match=98891143857

Reputatie 7
Badge +5

gewoon bellen en zoeken naar een oplossing, werkte bij je andere probleem ook 😉

Reageer