Consumentenbond.nl
Vraag

Extra verhoging boekingskosten Wellness

• 28 juli 2020
  • 2 reacties
  • 323 Bekeken

Badge

Op 5 augustus openen ze bij Thermen Holiday en Elysium weer hun Wellness

Echter nu moet je € 17.95 boekingskosten voldoen per persoon om te mogen reserveren voor een dagje Wellness … 

Voorheen was t dat je alleen op badkledingdagen of in het weekend een toeslag moest voldoen

En dan was de toeslag maar € 3.25 per persoon Een verhoging van bijna € 15 als corona toeslag.

Is dit gerechtvaardigd ? Kan dit zomaar ….. om extra toeslagen van de gasten te eisen ?

Maar door de corona crisis vinden ze nu dat ze recht hebben om hun gasten € 17.95 per persoon eventjes in rekening te brengen. Hun uitleg is dat je immers blij mag zijn dat ze weer open zijn en je nu veel meer rust ervaart omdat er minder bezoekers binnen mogen ...En natuurlijk om hun geleden verliezen te mogen compenseren door de gasten ….

Gasten die reeds eerder geboekt hebben daarvan is hun reservering geannuleerd of verzet en ook die mogen nu de extra kosten eventjes bij betalen.

Echt lekker relaxt lig je er volgens mij niet meer bij als je weet dat je extra geld uit de zak geklopt is.

Gasten die een gratis voucher kregen tijdens hun voorgaande bezoek moeten nu ook ineens € 17.95 per persoon extra betalen ….

Op hun site vermelden ze niet wat de boekings kosten uiteindelijk zijn dus als gast kun je voor verrassingen komen te staan als je denkt lekker een dagje relaxen te boeken …

Wanneer worden er toeslagen berekend?

In verband met de maatregelen vanuit het RIVM hebben wij, zo lang deze maatregelen van kracht zijn, veel minder capaciteit in ons resort. Er zullen dus minder gasten worden toegelaten in ons resort waardoor je nóg meer rust en ruimte hebt om te ontspannen. Omdat wij, ondanks deze verminderde capaciteit, toch beschikbaarheid willen bieden aan e-tickets en vouchers zijn wij helaas genoodzaakt tijdelijk onze boekingskosten aan te passen. Dit stelt ons in staat toch beschikbaarheid te kunnen bieden. Je kunt ook kiezen voor één van onze volledig samengestelde arrangementen. Hier kunnen ook toeslagen berekend worden.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

een ondernemer mag vragen wat ie wil, het mooie is dat de consument de macht heeft om daar mee om te gaan. of je accepteert de vraagprijs of je gaat naar een ander. marktwerking dus! en als iedereen dat doet…...

Hoewel ik elke ondernemer wil steunen na deze zware periode heb ik wel mijn bedenkingen bij deze overtrokken boekingskosten. Zo voelt een gratis dagje relaxen die je krijgt als je in de zorg werkt toch wat vreemd als je 40 euro voor 2 personen armer bent.

Als je met een saunabon wil afrekenen berekenen ze hiervoor ook 3 euro administratiekosten.

Ben benieuwd hoeveel mensen hiermee akkoord gaan en nog een keer terugkomen bij Elysium of Thermen Holiday ? Je kan als ondernemer ook je eigen graf hiermee graven.

Reageer