Consumentenbond.nl

Failissement en consumentenrecht

• 5 september 2020
  • 9 reacties
  • 481 Bekeken

Claudia Strater is failliet verklaard. Voor de ene groep klanten zijn de winkels nog open en kunnen gekochte artikelen zelfs retour gebracht. De andere groep, die een online bestelling heeft gedaan ontvangt niets, krijgt geen geld retour en kan de betreffende bestelling ook niet bij de winkel ophalen. 

Zelfde bedrijf, een faillissement en een groep klanten voor wie het consumentenrecht wel nog gewoon geldt, terwijl het voor een andere groep is vervallen. Hoe kan dit?????

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik dacht gelezen te hebben dat er een doorstart komt?

Claudia Strater is failliet verklaard. Voor de ene groep klanten zijn de winkels nog open en kunnen gekochte artikelen zelfs retour gebracht. De andere groep, die een online bestelling heeft gedaan ontvangt niets, krijgt geen geld retour en kan de betreffende bestelling ook niet bij de winkel ophalen. 

Zelfde bedrijf, een faillissement en een groep klanten voor wie het consumentenrecht wel nog gewoon geldt, terwijl het voor een andere groep is vervallen. Hoe kan dit?????

Dat komt mij nogal onwaarschijnlijk over, weet u zeker dat dit klopt?

Reputatie 5
Badge +4

Dit staat op hun website:

We begrijpen uw zorg over een eerder geplaatste bestelling, weet dat we ons uiterste best daarvoor doen.
Heeft u hierover een vraag of heeft u een andere vraag? Neem dan contact op met onze klantenservice via 088 – 0229579 of stuur een e-mail.

https://www.claudiastrater.com/customer-service

Reputatie 5
Badge +4

Ik dacht gelezen te hebben dat er een doorstart komt?

Klopt, er komt een doorstart.

Mijn online aankoop is niet geleverd en niet terug gestort, klantenservice stuurt alleen wacht-af wat de curator beslist mailtjes die identiek worden verstuurs door curator zelf. Ondertussen ontvang ik ook mailtjes dat de winkels open zijn en dat je gewoon kunt retourneren. Er wordt dus met 2 maten gemeten naar de klanten en ik vind dat op zijn zachtst gezegd vreemd en schofterig naar klanten ( heb de aankoop notabene op advies winkel online gedaan omdat mijn maar daar op was). Heel zuur allemaal

Reputatie 5
Badge +4

@M. de Kort Als je met een creditcard hebt betaald, kun je het bedrag terug claimen via de bank waar je je cc van hebt.

Reputatie 7
Badge +7

Het is wellicht het beste de doorstart af te wachten. Deze is gisteren bekend gemaakt. Miss Etam, Claudia Sträter, Expresso, Steps en Promiss maken een doorstart. Investeerder FLV Group neemt de winkelketens over na het faillissement van de vorige eigenaar. Het is wel zaak de vinger aan de bekende pols te houden, helemaal lekker is het allemaal niet gegaan.

Ik heb een vergelijkbare kwestie met Expresso. Ik heb kleding teruggestuurd voordat het faillissement bekend werd. Op de website stond na bekend worden van het faillissement dat het geld voor de teruggestuurde kleding nog teruggestort zou worden, maat dat het iets langer kon duren. Ik heb inmiddels meerdere mailtjes gestuurd met de vraag of Expresso iets kon zeggen over hoeveel langer het kon duren. Hier krijg ik geen reactie op. Inmiddels is de website uit de lucht.

Is dit iets dat via een of andere garantie op webwinkel aankopen valt? Omdat de website er niet meer is, kan ik niet zien of Expresso was aangesloten bij een keurmerk oid. 

Is dit iets dat via een of andere garantie op webwinkel aankopen valt? Omdat de website er niet meer is, kan ik niet zien of Expresso was aangesloten bij een keurmerk oid. 

Nee, keurmerken geven geen garantie op aankopen. Vertrouwt u het niet gebruik dan een creditcard, die geven vaak wel waarborgen.

Reageer