Fedex niet telefonisch bereikbaar voor particulieren

• 25 January 2023
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Badge

Mijn Fedex-bezorging (ikzelf als ontvanger) loopt mis. De bezorging toont eerst geen planner en levert een kaartje af als ik niet thuis ben. Ik controleer de bezorging en constateer dat er iets misgaat met de mogelijkheid om zelf de planning te regelen. Dat gaat normaal direct via de standaard tracking, maar nu niet. Vanwege deze fout probeer 's avonds te bellen, maar ik krijg een automatisch bericht dat ik alleen overdag iemand kan bereiken.

De volgende dag blijf ik thuis want dat is het nieuwe bezorgmoment. Dat was nog wel te zien via het trackingsbericht. Alleen wordt er niet bezorgd en krijg ik een sms'je dat ik helaas niet thuis was hoewel ik juist was thuis gebleven voor deze bezorging. En weer krijg ik geen optie om via het trackinsnummer de nieuwe bezorging te verplaatsen. Alleen is het nu overdag en ik ga bellen. Het telefoonnummer is heel moeilijk om te vinden en een automatische stem aan de andere kant van de lijn vraagt mij om een accountnummer voordat ik contact kan maken. Dat probeer ik een paar keer, maar het blijft gebeuren. Dus ik gebruik de chat. Die automatische chat kan mij niet zeggen wat er misgaat en blijft steken in de gegevens van de tracking. Maar dan is er gelukkig de live chat. Die live chat kan niet uitleggen wat er mis gaat, maar kan in ieder geval de bezorging verplaatsen. En tegelijk zorgen voor een bericht aan de bezorger! Tot zover mooi.

Wat de live chat ook bevestigd - Fedex kan niet telefonisch benaderd worden zonder accountnummer. En een accountnummer krijg je alleen als zakelijke klant. Met andere woorden - je kunt Fedex niet bellen over een bezorging waarvan je gewoon alle gegevens hebt.

Ik vind dat alle postale diensten in Nederland gewoon gebeld moeten kunnen worden door de consument.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

U bent ontvanger en dan heeft u niet zo veel te vertellen.

Fedex heeft echter, ook voor ontvangers, een klachtenprocedure. Dat is als geregistreerd postvervoerbedrijf wettelijk verplicht.

U kunt via de website gewoon een klacht indienen:

https://www.fedex.com/nl-nl/customer-support/faq/complaints-and-refunds/fedex-complaint.html

Daar zult u het mee moeten doen. Het lijkt mij voldoende.

Reputatie 6
Badge +7

@J.R. Kuijper Het is inderdaad een puinhoop met de bezorging:

Ik neem goed bedoeld 1 pakje voor de buurvrouw aan.

Vraagt zij waar is het 2e pakje? in haar app stond: 2 pakjes bezord bij de buren.

Daar kreeg ik direct een onpretig gevoel bij. wie bewijst nu?

Uit de camerabeelden zag dat de bezorger met 1 pakje uit bus kwam, niemand thuis, en direct bij mij aanbelde!

Bewijs: opname naar de buurvrouw, door naar Post nl en inderdaad werd het 2e pakje een dag later wel bezord.

Dus voor de buren aanpakken ga ik niet meer doen.

Zonder bewijs val je in het traject van @J.R. Kuijper en dan ben je eigenlijk machteloos om 1 op 1 contact te krijgen.

Reputatie 5
Badge +3

Wat de live chat ook bevestigd - Fedex kan niet telefonisch benaderd worden zonder accountnummer. En een accountnummer krijg je alleen als zakelijke klant. Met andere woorden - je kunt Fedex niet bellen over een bezorging waarvan je gewoon alle gegevens hebt.

Ik vind dat alle postale diensten in Nederland gewoon gebeld moeten kunnen worden door de consument.

De verzender heeft een contact met de bezorg dienst voor bezorging(inclusief korting, bezorg momenten retour zenden enz. ).  De ontvanger niet. Je zal dus bij de verzender moeten zijn voor andere afspraken. 

Reageer