Mijn Fedex-bezorging (ikzelf als ontvanger) loopt mis. De bezorging toont eerst geen planner en levert een kaartje af als ik niet thuis ben. Ik controleer de bezorging en constateer dat er iets misgaat met de mogelijkheid om zelf de planning te regelen. Dat gaat normaal direct via de standaard tracking, maar nu niet. Vanwege deze fout probeer 's avonds te bellen, maar ik krijg een automatisch bericht dat ik alleen overdag iemand kan bereiken.
De volgende dag blijf ik thuis want dat is het nieuwe bezorgmoment. Dat was nog wel te zien via het trackingsbericht. Alleen wordt er niet bezorgd en krijg ik een sms'je dat ik helaas niet thuis was hoewel ik juist was thuis gebleven voor deze bezorging. En weer krijg ik geen optie om via het trackinsnummer de nieuwe bezorging te verplaatsen. Alleen is het nu overdag en ik ga bellen. Het telefoonnummer is heel moeilijk om te vinden en een automatische stem aan de andere kant van de lijn vraagt mij om een accountnummer voordat ik contact kan maken. Dat probeer ik een paar keer, maar het blijft gebeuren. Dus ik gebruik de chat. Die automatische chat kan mij niet zeggen wat er misgaat en blijft steken in de gegevens van de tracking. Maar dan is er gelukkig de live chat. Die live chat kan niet uitleggen wat er mis gaat, maar kan in ieder geval de bezorging verplaatsen. En tegelijk zorgen voor een bericht aan de bezorger! Tot zover mooi.
Wat de live chat ook bevestigd - Fedex kan niet telefonisch benaderd worden zonder accountnummer. En een accountnummer krijg je alleen als zakelijke klant. Met andere woorden - je kunt Fedex niet bellen over een bezorging waarvan je gewoon alle gegevens hebt.
Ik vind dat alle postale diensten in Nederland gewoon gebeld moeten kunnen worden door de consument.