Fitbit net na garantie defect (25 maanden)

• 28 June 2022
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Ik heb 19 mei 2020 via Bol.com een Fitbit Charge 3 besteld  Deze is nu net na het verstrijken van de fabrieksgarantie defect  Je mag toch verwachten dat een sporthorloge een langere levensduur heeft dan 25 maanden? Kan Bol.com hier iets in betekenen? 

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Volgens de Uneto levensduurlijst hoort een smartwatch 24 maanden mee te gaan. Daarna is hij (economisch) afgeschreven. Ik ben bang dat u hierdoor weining zult bereiken.

Ik denk dat u dat het beste aan BOL zelf kunt vragen. Wellicht dat Fitbit zelf nog wat wil doen maar ik zou me niet te veel voorstellen bij de verwachte levensduur van zo'n bandje. Als ze moeilijk doen moet u nonconformiteit bij levering aantonen en dat is vrijwel onmogelijk.

mijn charge 4 is uit april 2020. Je kunt 2 jaar lang als ‘garantie’ kapotte bandjes krijgen, maar nu mijn scherm er af ligt telt ook gewoon 2 jaar.
Als compensatie kan ik 35% “korting” bij Fitbit krijgen, maar dat wordt bijna hetzelfde bedrag als gewoon elders betaald moet worden. Hoe het als beste uit de test komt is me onduidelijk.

mijn charge 4 is uit april 2020. Je kunt 2 jaar lang als ‘garantie’ kapotte bandjes krijgen, maar nu mijn scherm er af ligt telt ook gewoon 2 jaar.
Als compensatie kan ik 35% “korting” bij Fitbit krijgen, maar dat wordt bijna hetzelfde bedrag als gewoon elders betaald moet worden. Hoe het als beste uit de test komt is me onduidelijk.

In z'n algemeenheid heeft “de beste” niets te maken met de verwachte levensduur. De verwachte levensduur is pas na jaren en na afloop bekend en niet vooraf en dan nog zegt dat niets over individuele exemplaren. Het is ook bijna onmogelijk het vooraf met testen te simuleren.

Reputatie 4
Badge +4

@bjwprinsen Heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Groetjes Shana

Reageer