Consumentenbond.nl

Formona.nl: nepwebshop of niet?

• 11 oktober 2020
  • 15 reacties
  • 320 Bekeken

Ik denk dat ik opgelicht ben ik heb al twee maanden niks gehoord en de website gaat ook niet open naam website is formona.nl

15 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Zie webshopchecker:

Betrouwbaarheid formona.nl. Hier als eerste gecheckt op webshopchecker. Door middel van ons volledig geautomatiseerde check weten wij binnen 10 seconden of een webwinkel zoals bijvoorbeeld: formona.nl betrouwbaar is.

Zo geven we jou een duidelijk inzicht en helpen wij de kleinere webwinkels groot te worden. Want door de hulp van onze check weet jij weer wat betrouwbaar is en niet. Dus, laat je niet gek maken gebruik webshopchecker.nl!

Score berekening

• DOMEINLEEFTIJD

Dit domein bestaat nog geen 4 jaar.
  • SSL CERTIFICAAT

Beveiligde verbinding gevonden!
  • KEURMERK

Geen keurmerk gevonden. 
  • POLITIE.NL DATABASE

Politie.nl herkent deze webwinkel, deze website is gevaarlijk!
  • MAILSERVER BEREIKBAARHEID

Klantenservice is bereikbaar.
  • REVIEW SCORE

Geen reviews gevonden.
  • TELEFOONNUMMER

Geen telefoonnummer gevonden
  • KAMER VAN KOOPHANDEL

Geen kvk nummer gevonden...
  • DOMEINLOCATIE

Webwinkel wordt niet in Nederland gehost.
  • ACHTERAF BETALEN

Geen achterafbetaalmethode gevonden.

En zie ook thuiwswinkel.org en klachtenkompas.nl

Reputatie 7
Badge +4

is webshopchecker wel betrouwbaar….? als ik formona.nl in de browser kies, krijg ik een melding van een onbeveiligde (lees: geen ssl certificaat) verbinding…...

Reputatie 7
Badge +7

Het blijkt wel uit de klachten dat ‘betrouwbaarheid’ moeilijk is. Kortom behoudt altijd een gezond wantrouwen. Naast webshopchecker is er ook nog webwinkelchecker : https://www.thuiswinkel.org/nieuws/1032/met-webwinkelchecker-winkel-je-veiliger-online

Deze is dus van het thuiswinkelkeurmerk, ik had ook twee alternatieven genoemd. Maar blijft zelf verantwoordelijk en dus attent.

Reputatie 7
Badge +4

als ik naar formona.nl ga met die onbeveiligde verbinding dan krijg ik gewoon een 403 foutmelding, website doet het helemaal niet. hoe kan webshopchecker dan wel resultaat opleveren? 

Gezond verstand doet inderdaad wonderen hier.

Reputatie 7
Badge +7

Het ziet er naar uit dat de betrouwbaarheid checkers zelf ook wel meer aan betrouwbaarheid, duidelijkheid e.d. kunnen voldoen.. Bij webwinkelchecker krijg je alleen of ze wel of niet lid zijn,  dus zoek betrouwbaarheid zelf maar uit, want elk lidmaatschap kan men kopen.

voor ondernemer zie onder        
Totaalprijs per jaar vanaf € 107,40 € 195,- € 615,-* € 1.287,-*

Webshopchecker zegt zelf de betrouwbaarheid te onderzoeken uit bij welke organisaties men lid is:

We hebben onderstaande keurmerken geselecteerd op basis van marktaandeel en betrouwbaarheid. Momenteel indexeren we de volgende keurmerken:

beeldmerk webwinkelkeur keurmerk Webshop Keurmerk Thuiswinkel Waarborg logo trusted shops
Naam WebwinkelKeur Webshop Keurmerk Thuiswinkel Waarborg TrustedShops
Aangesloten webshops (NL) 7.100+ 4.900+ 1.800+

520+

Reputatie 7
Badge +6

Als een website onveilig is krijg ik een scherm van Ghostery dat er geen geldig ssl-certificaat is, met het advies weg te wezen, maar dan is er nog keus om die eenmalig te bezoeken of permanent te vertrouwen. Het hangt af van de extensies die je hebt ingesteld en welke browser die je gebruikt. Anders pak je even een andere browser om toch op de site te komen?

Die checkers vind ik wel een vondst, hoef je niet zelf in de catacomben van een website te gaan zoeken naar een fysiek adres of teledoonnummer. Dat ze wel bereikbaar zijn maar geen antwoord geven schijnt standaard te worden. Daarom moet je juist zo uitkijken waar je bestelt. Als lid van de Consumentenbond weet je het, maar zoveel anderen niet helaas.

Reputatie 7
Badge +7

Uiteraard is het ook van belang dat je goede bescherming software hebt. Bij mij doet de antivirus c.q. de security Symantec Norton  dat al, als ik naar een onveilige site ga. Maar ook Hitman Pro en CCleaner waarschuwen. En zo zijn er meer programma’s, maar te is ook niet goed, maak een verstandige keuze.

Reputatie 5
Badge +4

Als een website onveilig is krijg ik een scherm van Ghostery dat er geen geldig ssl-certificaat is, met het advies weg te wezen, maar dan is er nog keus om die eenmalig te bezoeken of permanent te vertrouwen. Het hangt af van de extensies die je hebt ingesteld en welke browser die je gebruikt. Anders pak je even een andere browser om toch op de site te komen?

Die checkers vind ik wel een vondst, hoef je niet zelf in de catacomben van een website te gaan zoeken naar een fysiek adres of teledoonnummer. Dat ze wel bereikbaar zijn maar geen antwoord geven schijnt standaard te worden. Daarom moet je juist zo uitkijken waar je bestelt. Als lid van de Consumentenbond weet je het, maar zoveel anderen niet helaas.

Daar heb je echt Ghostery niet voor nodig. Browsers geven dezelfde waarschuwing. De site is uit de lucht, dus daar kan niemand meer op komen.

Die webshopchecker (e.a.) is flauwekul en heeft ook niemand nodig die zijn of haar gezonde verstand gebruikt.

Reputatie 5
Badge +4

Ik denk dat ik opgelicht ben ik heb al twee maanden niks gehoord en de website gaat ook niet open naam website is formona.nl

Om een beetje te weten of een webshop wel of niet betrouwbaar is (geen 100% garantie) kun je deze informatie door lezen https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen en https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

En met stip op 1: je gezonde verstand gebruiken!

Reputatie 5
Badge +4

En weer de melding “Your post has been submitted. It will be published after a review by our moderators” schiet lekker op zo...

Reputatie 5
Badge +4

160 reviews op Trustpilot https://nl.trustpilot.com/review/formona.nl (hopelijk wordt dit wel geplaatst).

Reputatie 7
Badge +7

Het klinkt zo veilig als je onbetrouwbare websites kunt checken. We zijn er allemaal wel eens naar op zoek. Maar ik begin steeds meer te geloven dat het allemaal een wassen neus is. Is het dan allemaal maar om mee te verdienen?

Badge +8

En weer de melding “Your post has been submitted. It will be published after a review by our moderators” schiet lekker op zo...

Excuses, @Mazzel! Reactie is inmiddels geplaatst. :relaxed:

Reputatie 5
Badge +4

@Imke 

Dank je voor het alsnog plaatsen van mijn reactie, met  toch zeer betrouwbare links.:grin:

Reputatie 3
Badge +2

Mensen, hartelijk dank voor alle duidelijke informatie, je hoeft je dus niet zo maar laten oplichten!

Reageer