Fout serienummer laptop op factuur, en nu?

• 9 May 2022
  • 9 reacties
  • 136 Bekeken

Ik heb vorige week een nieuwe MacBook gekocht bij Coolblue.

Apparaat is netjes geleverd en doet het geweldig, nu kom ik er achter dat het serienummer op de factuur helemaal niet het serie nummer is maar het product nummer.

Gebeld met Apple, die geven aan dat voor de garantie en eventuele ontgrendeling na blokkade de originele factuur met serienummer erop nodig zijn.

Contact met coolblue levert mij 3 opties.

1: Naar een fysieke winkel om de factuur aan te laten passen. (Te ver weg dus geen optie)

2: Terug sturen waarna ze een nieuwe factuur kunnen maken en hem weer kunnen terug sturen. (ben ik hem wel minimaal 4 dagen kwijt)

3: Een nieuwe kopen, en dan zodra die binnen is deze aanbieden aan coolblue voor geld terug. Op die manier mis ik geen dag mijn Mac.

Ik heb aangegeven gewoon een kloppende factuur te willen, geen rare fratsen en dat het me vooral geen tijd of geld moet kosten.

Ze blijven bij deze mogelijkheden en zeggen dat ze de factuur alleen kunnen aanpassen met het apparaat in de hand.

Wat zijn mijn wettelijke opties? Heb ik het recht om gewoon een kloppende factuur te eisen zonder al die moeite waar ze om vragen?

Ik hoor graag jullie onderbouwde mening.

Met vriendelijke groet,

G. de Kock

9 reacties

Reputatie 7
Badge +5

natuurlijk heb je recht op een kloppende factuur, alleen de manier waaroo ze dat alsnog moeten regelen in dit specifieke geval, is natuurlijk geen wetgeving iver gemaakt. je zult het dus moeten doen met de opties die ze bieden. heb je de optie van een foto maken al geprobeerd? 

Die heb ik geprobeerd maar ze houden vast aan de bovenstaande opties. Waarvan ik dan weer vind dat het me teveel tijd en dus geld kost.

Reputatie 6
Badge +4

Coolblue moet letterlijk het serienummer kunnen zien. Een foto kan ook van de Mac van uw buurman zijn. Het is vervelend maar Coolblue stelt geen rare eisen. U heeft niet veel keuze. En de optie om een nieuwe te leveren en deze te retourneren......als u dat al te lastig vindt hoop ik dat u nooit een reparatie gaat meemaken.

Sorry, misschien niet duidelijk genoeg, de nieuwe wordt geleverd na betaling van 999,- die ik daarna weer kan terug krijgen door de “oude” terug te verkopen aan coolblue

Reputatie 7
Badge +5

ook het feit dat de mac weer terug in de winkel komt voor een serienummer controle zegt niks over het feit of die specifieke mac ook de mac is waar het over gaat…… kan nog steeds die van de buurman zijn. Dit is dus niet meer met 100% zekerheid op te lossen en dan zou een foto net zo niet-100% zijn….

@Gebruiker1652117376 

Ik kan mij niet heugen ooit een factuur met een serienummer gekregen te hebben van een laptop maar dat zal dan wel een Apple ding zijn. Als deze opties dan geen van alle bevallen, wat had u dan als tegenvoorstel?

Dat is idd een apple ding. Serienummer op de factuur.

mijn tegenvoorstel was met behulp van een foto het serienummer op de doos en macbook tonen, waarna ze een nieuwe factuur kunnen maken met het serienummer erop ipv de productcode (die erboven staat op de doos)

Dat is idd een apple ding. Serienummer op de factuur.

mijn tegenvoorstel was met behulp van een foto het serienummer op de doos en macbook tonen, waarna ze een nieuwe factuur kunnen maken met het serienummer erop ipv de productcode (die erboven staat op de doos)

Ik zie ook niet welk risico Coolblue daarmee zou lopen, zo ontzettend nauw luistert het blijkbaar ook allemaal niet als ze uw laptop wel kunnen leveren zonder dar serienummer te noteren, en als u de boel zou willen flessen hebt u een methode bedacht die afhankelijk is van hun fout. Maar als ze niet willen kunt u ze vermoedelijk niet dwingen. Ik denk dat u moet kiezen, deurtje één, twee of drie.

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb vorige week een nieuwe MacBook gekocht bij Coolblue.

Apparaat is netjes geleverd en doet het geweldig, nu kom ik er achter dat het serienummer op de factuur helemaal niet het serie nummer is maar het product nummer.

Wat zijn mijn wettelijke opties? Heb ik het recht om gewoon een kloppende factuur te eisen zonder al die moeite waar ze om vragen?

Ik hoor graag jullie onderbouwde mening.

@Gebruiker1652117376 Standaard probleem:  “verkeerde product geleverd”. geen wetgeving gewoon samen oplossen. optie : Retour afzender geld terug ; als de leverancier u wil compenseren/bloemetje  stuurt mag dat maar geen wetgeving. U kan een slechte review achterlaten als u ontevreden bent.. 

Reageer