Consumentenbond.nl
Beantwoord

Foute bestelling door kapotte widget bij Praxis, maar mijn bestelling is al onderweg, wat nu?

• 27 oktober 2018
  • 16 reacties
  • 899 Bekeken

Badge
Ik heb een bestelling geplaatst via de website van praxis.
Het gaat om een voordeur. Je kunt gebruik maken van een deuren configurator.

Deze 'widget ' of 'app' stelt je in staat om een deur uit te kiezen en deze naar wens te bestellen doordat er verschillende standaard opties worden aangeboden, zoals draairichting en ook het beslag etc.

Ik heb er wat mee zitten stoeien, het leek erop dat als ik een configuratie had, dat ik die maar niet in het winkelmandje kon plaatsen. hier ben ik denk ik al gauw 2 uur mee bezig geweest en omdat het niet lukte heb ik de servicedesk van praxis gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik kreeg keurig een antwoord dat ik de cookies moet verwijderen die mijn webbrowser had opgeslagen en dan nog eens proberen.

Dat heb ik gedaan. Nog lukte het niet, vervolgens heb ik eerst een deur in het winkelmandje gestopt en heb daarna de configurator gedaan. En wonderwel verscheen er iets in het winkelmandje. Let wel, dit kostte me weer zo'n anderhalf uur geknoei. Inmiddels was ik moe en was het laat.

Ik had wat twijfels over mijn configuratie, die leek goed te zijn maar het bedrag dat ik moest afrekenen kwam niet helemaal overheen met wat de configurator ophoestte. Ik dacht nou, dat is dan vast korting of zo en ik heb betaald, daarbij kreeg ik een foutmelding van ideal 'oops, er ging iets mis'.

Vrijwel onmiddellijk knaagde het toch aan me of dit wel helemaal volgens plan ging (dit was 's nachts) en ik heb direct nog een mail gestuurd vraag of ze wilde controleren of mijn configuratie wel klopte.

Ik kreeg die dag een bevestiging van de order binnen en het klopte dus niet. Er zaten dus twee deuren in mijn bestelling. Waar het precies fout is gegaan weet ik niet zeker (waarom heb ik dat niet gezien?) maar de bestelling kwam niet overeen met wat ik had willen hebben.
En dus heb ik praxis gebeld en ik kreeg een aardige mevrouw aan de lijn die het wel heel druk leek te hebben en dat meer mensen problemen hadden met de website. Ze vertelde me dus dat de website stuk was, met name die widget die ik had gebruikt. Ze hielp me door een mailtje op te stellen met de annulering van wat ik volgens het order had besteld, die zou naar de leverancier gaan. En dan zou het allemaal goed komen.
(Na dit telefoontje heb ik trouwens nog een filmpje gemaakt van die widget en hoe dat fout gaat. Het ging niet zelfde als bij mij, maar overduidelijk gaat het mis.)

En dus niet... ik krijg vandaag een mail binnen dat de order niet meer geannuleerd kan worden en dat de levering aan de transporteur is overgedragen. De levertijd volgens de website was overigens 1 tot 6 weken.

Ik heb ze zojuist gemaild en gevraagd hoe dit opgelost kan worden en ik heb uitgesproken dat ik vind dat ze in gebreke zijn vanwege dit hele relaas.

Mijn vragen zijn? Wat is mijn recht hier en hebben anderen misschien een soortgelijke ervaring? Moet ik de levering nou weigeren of juist niet?

Overigens heb ik het product dus wel gespecificeerd, maar het is een specificatie uit standaard opties.
icon

Beste antwoord door Wendy van den Elshout 31 oktober 2018, 09:26

Oei @D.B. Molenaar wat een gedoe zeg! Zag dat je je klacht nog niet op Klachtenkompas hebt geplaatst dus ik neem aan dat je hoop op de goede afloop blijft houden? Je had al betaald schreef je - maar heb je 1 deur of 2 deuren betaald? Ben benieuwd hoe Praxis dit gaat oplossen... Succes!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Ik zou zeker nog een keer bellen om te zien of dit een automatische mail was die je kreeg.
Als al duidelijk is dat de widget defect was, dan moet de bestelling zeker geannuleerd kunnen worden:
Praxis telefoonnummer 085-0028020
Badge
Ik zou zeker nog een keer bellen om te zien of dit een automatische mail was die je kreeg.
Als al duidelijk is dat de widget defect was, dan moet de bestelling zeker geannuleerd kunnen worden:
Praxis telefoonnummer 085-0028020

Ga ik zeker even doen.
Reputatie 7
Badge +5
Indien het niet wordt opgelost dan wil een zogenaamde 'directieklacht' met kopie of CC aan de Consumentenbond vaak wel helpen. Je hebt namelijk geen onoplosbaar probleem, je hebt een oplosbaar probleem maar de oplossing moet niet van jou maar van Praxis komen.

Overigens ben ik een fan van Praxis. Enorm veel spullen en ook vaak goede deals en je kunt ook on-line klusproblemen voorleggen.
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @D.B. Molenaar, techniek staat voor niks zeggen ze soms 😉. Hopelijk krijgt dit verhaal een positief staartje! Ter aanvulling op de tip van @F. den Oudsten: ik zie dat Praxis ook op ons Klachtenkompas actief is. Mocht het nodig zijn, kun je daar je klacht plaatsen en hopelijk zet dat meer druk op de ketel om uiteindelijk uit de brand geholpen te worden! Laat je de afloop nog weten? Succes!
Badge
Het gaat allemaal wat rommelig in de afhandeling.
Ik kreeg eergisteren bericht dat ik de zending moest weigeren als die geleverd zou worden.
En gisteren vernam ik dat ik de zending toch niet mocht weigeren, en dat ze 'waarschijnlijk' wel konden regelen dat ik de deuren bij een filiaal kan brengen.

Er zijn geen garanties of duidelijkheden afgegeven in die e-mail communicatie, maar de beweging die ik zie is er een van welwillendheid.

Ondertussen zijn zojuist de deuren bezorgd (uur geleden).
Ook dat gaat niet helemaal vlekkeloos. Ik teken voor 9 colli, zonder een duidelijke specificatie, maar heb er maar drie. (twee deuren en glas, als ik op de dozen afga)

De chauffeur heeft op de pakbon geschreven dat de 9 colli in de drie dozen zitten. Ik ga er van uit dat de rest op de deuren gemonteerd zit. Open maken doe ik niet ik wil de dozen ongeopend op een filiaal afleveren. (al vraag ik me nog af hoe, want in mijn auto passen ze niet).
Wel zal ik de klantenservice informeren over deze 'onduidelijke' levering. Indien nodig kunnen ze nog met de chauffeur contact opnemen..

Hoe het verder loopt laat ik nog even weten. @F. den Oudsten en @Natalie Rosien ook bedankt voor de goede tips
Reputatie 4
Badge +5
Oei @D.B. Molenaar wat een gedoe zeg! Zag dat je je klacht nog niet op Klachtenkompas hebt geplaatst dus ik neem aan dat je hoop op de goede afloop blijft houden? Je had al betaald schreef je - maar heb je 1 deur of 2 deuren betaald? Ben benieuwd hoe Praxis dit gaat oplossen... Succes!
Badge
@Wendy van den Elshout Kennelijk heb ik voor 2 deuren betaald.
Badge
Het gisteren ontvangen mailtje van Praxis ben ik dan weer niet zo tevreden mee.

"Geachte meneer Molenaar,
Ik heb voor u contact gehad met het filiaal in hilversum. Echter geven zij aan dat ze de deuren niet kunnen accepteren omdat zij van mening zijn dat de deuren niet op tijd verkocht zullen zijn voordat ze afgeschreven moeten worden. Ik zal voor u verder na vraag doen bij andere filialen bij u in de buurt. Zodra ik meer weet neem ik weer contact met u op. Mijn excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Praxis Klantenservice"

Ik heb het idee dat het wel eens niet goed kan gaan op deze manier.
Inmiddels heb ik gereageerd en gevraagd of zo'n filiaal niet beter die deuren kan retourneren naar de leverancier.

Ik denk dat het een klacht wordt op het klachtenkompas. jammer
Badge

Inmiddels heb ik 'm geplaatst.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/praxis/klachten/defecte-website-praxis.nl-zorgt-voor-verkeerde-bestelling-waar-ik-mee-blij-zitten./details?complaintId=a188b615-72d7-4493-a074-78de9ef6160c
Badge
Tijd voor een update:
Eergisteren heb ik een mailtje ontvangen dat ik tóch de deuren mag retourneren bij filiaal in Hilversum.

Ze noemden in eerder bericht dat ik ze in Breda mocht inleveren, maar toen ik ernaar vroeg bleek het om een vergissing te gaan. Nou goed, ik ga filiaal Hilversum dan morgen bellen voor een afspraak.
Er lijkt wat schot in te zitten tenminste 🙂
Reputatie 7
Badge +5
Ik houd van een gelukkig einde van een verhaal.☺
Reputatie 7
Badge +7
Kijk, dat klinkt al beter @D.B. Molenaar. Laat je het ons weten wanneer het verhaal (ein-de-lijk) afgerond is?
Badge
Nou we zijn er bijna uit, we mogen wel één deur terugbrengen van het filiaal en dus niet allebei. Dat is niet wat de klantenservice aan mij heeft doorgegeven. Beetje jammer weer.

We zitten dus nog steeds met een deur die niet compleet is. We leveren die ene deur in als we een vervoermiddel hebben geregeld, en met de aannemer bespreken we de opties om de deur af te maken. Ik ben al blij als we straks uit de rommel zijn.

Ook leuk detail, Praxis Hilversum liet ons weten dat ze ook een aanhangwagen te huur hebben als we geen vervoer kunnen regelen. Ik heb er maar niet op gereageerd. 🤐
Reputatie 7
Badge +5
@D.B. Molenaar Als het uit coulance en ter compensatie gratis zou zijn en je een trekhaak zou hebben, dan is het een leuk aanbod.
Ik zou het gewoon vragen, vanwege alle fouten die Praxis gemaakt heeft, zij moeten je ook tegemoet komen na hun fouten, lijkt me.
Badge
Goed, ik heb Zondagmiddag één deur naar het filiaal in Hilversum gebracht.
Ze wisten van mijn komst en hebben de deur keurig ingenomen. Ik kreeg een formuliertje waarop stond dat het bedrag naar mij zou worden teruggeboekt.

Met deze vriendelijke mensen ben ik verder de discussie niet aangegaan waarom ik niet allebei de deuren kon terugbrengen.

Ik was al blij dat ik een zorg minder heb en mijn geld voor de ene deur ga terugkrijgen.

De andere deur hebben we besloten dan maar te houden en zelf af te maken.
Hiermee is de kous verder af.

Rest me alleen nog om Praxis via het klachtencompas te melden dat ik niet tevreden ben over de afhandeling via hun klantenservice. De duur, de continue onduidelijkheid, en het uitblijven van enige erkenning dat men mij lang laat zitten met problemen die door hun technisch falen werd veroorzaakt, is ... tja wat is het eigenlijk?

Hoe dan ook, het is nu voorbij. Praxis online houdt er een zeer sceptische klant aan over.
Reputatie 5
Badge +7
Dank je wel voor je laatste update @D.B. Molenaar! Niet helemaal het ideale resultaat maar ook fijn om een punt achter het verhaal te zetten.

Reageer