Het gaat om een voordeur. Je kunt gebruik maken van een deuren configurator.
Deze 'widget ' of 'app' stelt je in staat om een deur uit te kiezen en deze naar wens te bestellen doordat er verschillende standaard opties worden aangeboden, zoals draairichting en ook het beslag etc.
Ik heb er wat mee zitten stoeien, het leek erop dat als ik een configuratie had, dat ik die maar niet in het winkelmandje kon plaatsen. hier ben ik denk ik al gauw 2 uur mee bezig geweest en omdat het niet lukte heb ik de servicedesk van praxis gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik kreeg keurig een antwoord dat ik de cookies moet verwijderen die mijn webbrowser had opgeslagen en dan nog eens proberen.
Dat heb ik gedaan. Nog lukte het niet, vervolgens heb ik eerst een deur in het winkelmandje gestopt en heb daarna de configurator gedaan. En wonderwel verscheen er iets in het winkelmandje. Let wel, dit kostte me weer zo'n anderhalf uur geknoei. Inmiddels was ik moe en was het laat.
Ik had wat twijfels over mijn configuratie, die leek goed te zijn maar het bedrag dat ik moest afrekenen kwam niet helemaal overheen met wat de configurator ophoestte. Ik dacht nou, dat is dan vast korting of zo en ik heb betaald, daarbij kreeg ik een foutmelding van ideal 'oops, er ging iets mis'.
Vrijwel onmiddellijk knaagde het toch aan me of dit wel helemaal volgens plan ging (dit was 's nachts) en ik heb direct nog een mail gestuurd vraag of ze wilde controleren of mijn configuratie wel klopte.
Ik kreeg die dag een bevestiging van de order binnen en het klopte dus niet. Er zaten dus twee deuren in mijn bestelling. Waar het precies fout is gegaan weet ik niet zeker (waarom heb ik dat niet gezien?) maar de bestelling kwam niet overeen met wat ik had willen hebben.
En dus heb ik praxis gebeld en ik kreeg een aardige mevrouw aan de lijn die het wel heel druk leek te hebben en dat meer mensen problemen hadden met de website. Ze vertelde me dus dat de website stuk was, met name die widget die ik had gebruikt. Ze hielp me door een mailtje op te stellen met de annulering van wat ik volgens het order had besteld, die zou naar de leverancier gaan. En dan zou het allemaal goed komen.
(Na dit telefoontje heb ik trouwens nog een filmpje gemaakt van die widget en hoe dat fout gaat. Het ging niet zelfde als bij mij, maar overduidelijk gaat het mis.)
En dus niet... ik krijg vandaag een mail binnen dat de order niet meer geannuleerd kan worden en dat de levering aan de transporteur is overgedragen. De levertijd volgens de website was overigens 1 tot 6 weken.
Ik heb ze zojuist gemaild en gevraagd hoe dit opgelost kan worden en ik heb uitgesproken dat ik vind dat ze in gebreke zijn vanwege dit hele relaas.
Mijn vragen zijn? Wat is mijn recht hier en hebben anderen misschien een soortgelijke ervaring? Moet ik de levering nou weigeren of juist niet?
Overigens heb ik het product dus wel gespecificeerd, maar het is een specificatie uit standaard opties.
Beste antwoord door Wendy van den Elshout
Oei @D.B. Molenaar wat een gedoe zeg! Zag dat je je klacht nog niet op Klachtenkompas hebt geplaatst dus ik neem aan dat je hoop op de goede afloop blijft houden? Je had al betaald schreef je - maar heb je 1 deur of 2 deuren betaald? Ben benieuwd hoe Praxis dit gaat oplossen... Succes!
Bekijk origineel