Fraude factuur After Pay ontvangen

• 19 August 2022
  • 5 reacties
  • 120 Bekeken

Hallo,  vandaag heb ik een factuur van after pay ontvangen over een bestelling die ik nooit gedaan heb. De naam klopt niet alleen mijn adres, wat kan ik hiermee het beste doen?

Want ik weet inmiddels dat er veel fraude gepleegd word met after pay en klarna. Schijnbaar zo easy dat dit zomaar mogelijk is, is toch niet te geloven. Word er door after pay  en klarna niks gecontroleerd via mail ?

Hoe kan iemand een bestelling doen terwijl er op mijn adres geen spullen aankomen alleen de factuur,  dit vraag ik me echt af

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

bij nagenoeg elke online webshop kun je een afwijkend factuuradres opgeven. En dat wordt hier blijkbaar misbruikt. Op de Klarna website staat gewoon een fraude meld procedure: Hoe kan ik een poging tot fraude melden? | Klarna Nederland

Reputatie 4
Badge +4

@Gebruiker1638819020 Heb je nog iets gehad aan de tips van @E.B.F. Stroeve ? Mocht dit zo zijn dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord.  Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Groetjes Shana

Nee helaas heb ik er niks mee kunnen doen

Ook ik heb zojuist een spookfactuur van After Pay in de brievenbus gevonden. De naam van de geadresseerde lijkt verzonnen, en zoals eerdere gedupeerden ook al aangaven is er nooit iets hier bezorgd. Heb After Pay gebeld en een fraudemelding gedaan. Schijnbaar zijn er al drie betalingsherinneringen aan de fraudeur gemaild, zonder reactie, waarop een brief volgt. En dan komt de fraude boven water.

Ik ontdekte op dit forum dat dit probleem al heel lang speelt, minstens een jaar, en ik begrijp dan ook niet dat dit lek nog steeds niet gedicht is. Op zijn minst had After Pay webwinkels kunnen waarschuwen voor dit soort fraude, en ze adviseren geen After Pay te accepteren als het leveradres niet overeenkomt met het factuuradres, en van met After Pay betaalde bestellingen geen leveradreswijzigingen te accepteren. Zo'n algoritme moet toch in een paar minuten te implementeren zijn in een webshop. 

Ja gelukkig heb ik van after pay inmiddels bericht gehad dat mijn gegevens niet meer gebruikt kunnen wordenin de toekomst. En dat de factuur op fraude afdeling ligt en dat het verder onderzocht word.

Reageer