Consumentenbond.nl
Beantwoord

Garantie Charlietemple brillenglazen

• 28 februari 2019
  • 8 reacties
  • 538 Bekeken

Is het normaal dat als je een bril koopt bij Charlietemple dat de garantie tot aan de voordeur is.
want na een paar weken bleek dat de coating was losgegaan, zonder dat de bril gevallen was.
Na een mail naar Charlietemple heb ik de bril opgestuurd, kreeg een paar dagen later een antwoord.
Wat een ieder zal verbazen, de coating was idd beschadigd maar het glas ook, dus werd er niets vergoed, ja ik kon een nieuw glas kopen. of de bril daar maar laten, Na enige vervelende mails heb ik de bril maar weer terug laten sturen, Meteen de laatste keer Charlietemple
icon

Beste antwoord door Raoul Teeuwen 28 februari 2019, 18:41

Misschien helpt het door het ook even te melden op klachtenkompas.nl .
Bekijk origineel

8 reacties

Zoals ik het begrijp zeggen ze dat u de schade zelf heeft veroorzaakt. Klopt dat?
Reputatie 5
Badge +6
Misschien helpt het door het ook even te melden op klachtenkompas.nl .
Ja idd de schuld ligt aan mij, lekker makkelijk toch, ben al jaren brildragend weet echt wel hoe ik een bril moet behandelen. Ik ben klaar met CT

Klacht doorgestuurd naar klachten kompas bedankt voor de tip
Reputatie 7
Badge +7

En hoe is het nou uiteindelijk afgelopen??

Het is treurig afgelopen,  CT heeft er verder niks aan gedaan, schuld bij mijzelf neer gelegd dus ik ben klaar met CT. Ga weer gewoon naar de brillen winkel waar je netjes te woord wordt gestaan.

Reputatie 7
Badge +7

Dat mag je inderdaad treurig noemen. Charlietemple heeft dus ook niet gereageerd op Klachtenkompas. Dan ben je wel diep gezonken, fatsoenlijk reageren is toch wel het minste wat je kan doen. Ook al blijft je reactie negatief. Uiteindelijk blijft CT dus bij eigen schuld vanwege beschadiging van de bril c.q. het glas. Dat zijn van die welles nietes problemen, daar kom je meestal niet uit. Ik heb dat een keer met een bewakingscamera gehad. Ik heb er een 9-tal laten installeren, merk Foscam. Eén wilde niet scherp stellen. In het begin ging het nog, maar het werd steeds erger en heb hem na een drie/viertal maanden teruggestuurd. De leverancier heeft hem naar de fabrikant gezonden en die doet ook niets, hij is beschadigd is het antwoord. Ik moest dus gewoon een nieuwe kopen, voor een apparaat van een paar maanden oud. De bewuste camera kostte 150 Euro, dus weggegooid geld. De leverancier heeft een nieuwe geleverd voor de helft van de prijs,  ook een magere oplossing, maar in elk geval iets.  Je kan weinig met zo'n dubieuze schuldvraag.  Als consument ben je toch vaak de klos.

Ja  CT is voor mij verleden tijd, en ook voor mijn familie, vrienden en relaties, die moeten CT ook niet meer, Enkel voor een glas waar de coating van los liet, niet te verhelpen, zijn ze heel veel potentiele klanten kwijt. Zulke bedrijven denken dat ze boven de wet en fatsoen staan. Gewoon een stelletje onbenul.

Reputatie 7
Badge +7

Ja, veel meer is er niet te doen. Het is het enige wat de consument in zo'n geval kan doen, er niets meer kopen. Ik vind het wel een schrale troost, want heb je ze daar zwaar mee te pakken? Het erge is nog dat ik ooit van een bevriende brillenzaak hoorde (er werkte iemand die ik goed kende) dat de glazen, ook de zgn. dure, voor hen weinig kosten. Er zijn enorme winsten op…… en dan toch niets doen.

Reageer