Garantie iPhone 11 scherm

• 28 June 2021
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

Mijn iPhone 11 scherm reageert ineens niet meer op aanraken. Korter dan 2 jaar geleden gekocht, maar Apple weigert deze te repareren/vervangen onder Europees garantierecht. Rekening: €208. Heeft iemand hier ervaring mee? Je mag toch verwachten dat je scherm er niet ineens mee ophoudt binnen 2 jaar?

4 reacties

(Al opgelost)

Het toestel kostte > €800. Dat deze na 2 jaar onbruikbaar is, zou onder de garantie moeten vallen. Europees garantierecht is 2 jaar. Toen ik bij het ophalen, en voor het betalen, aangaf dat ik vond dat dit recht zou moeten gelden, werd er gevraagd naar mijn aankoopbewijs. Deze zat nog ergens in mijn e-mail. Na dit getoond te hebben, kon ik het toestel zonder reparatiekosten meenemen. Op zich heel netjes, alleen, hoeveel mensen zullen gewoon betalen zonder dit te zeggen? En had men dit in de Apple Store ook niet vooraf kunnen vertellen?

Bottom line: ken je rechten, en laat je niet afschepen. Hoop dat anderen hier in de toekomst ook iets aan hebben.

Dus je bent in het afgelopen uur al naar de winkel geweest. Tempo!

Reputatie 7
Badge +6

Onze dure Apple was precies 2jaar oud toen hij het begaf . Was meteen de eerste en de laatste . Geen zin in een reparatiepoging gehad en weer overgestapt op een simpele telefoon van een paar  tientjes zonder internet wat wij helemaal niet missen . Dat laatste is uiteraard persoonlijk .

Reageer