Garantie iphone na repareren scherm

• 19 April 2022
  • 5 reacties
  • 132 Bekeken

Ik heb op 26 februari 2022 mijn iPhone 7 scherm laten repareren voor €86. Ik heb toen gekozen voor een origineel scherm. Op de website staat dat ze een garantie hebben van 6 maanden.

Nu ben ik gisteren (18 april 2022) op pad gegaan en in mijn tas gedaan. Hierin zat alleen mijn telefoon en portemonnee.

Toen ik mijn telefoon eruit haalde was het scherm kapot.

Nu vraag ik me af of ik hier garantie op heb. Ik ben namelijk op normale manier met de telefoon om gegaan, en ik verwacht dat het nieuwe scherm wel iets langer mee gaat dan maar 3 maandjes.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Wat ik hier en daar tegenkom zijn garanties van 3 maanden. Vind reparatie eigenlijk best goedkoop geweest, zeker voor origineel scherm. Zou het maar opvatten als pech, als de reparateur niets meer wil doen. 

In principe heeft u inderdaad garantie maar in de praktijk blijkt het soms heel lastig de leverancier te overtuigen dat dit spontaan is ontstaan. 

Reputatie 6
Badge +4

Heel eerlijk gezegd denk ik dat u geen enkele kans maakt. Maar wettelijk gezien ligt de bewijslast bij de verkoper en niet bij u. Dus u heeft wel rechten.

Kijk even op de site van consuwijzer voor meer info.

Reputatie 5
Badge +6

@Esmeralda voor €86. Ik heb toen gekozen voor een origineel scherm.

Bij Apple is het originele scherm €171,10 weet u zeker dat het scherm origineel is? en vakkundig gemonteerd?

Apple is niet goedkoop maar………er zijn voorwaarden.

Als uw scherm door een fabricageprobleem niet meer werkt.

Onopzettelijke schade valt niet onder de garantie.

Reputatie 7
Badge +7

Mijn Android toestel is zo glad van buiten en krassen vind ik erg. Dus ik heb hem altijd in zo'n flipover hoesje gedaan en dan in m'n zak. Zo los in een tas was ik steeds bang voor schade en deed het daarom nooit. Ik heb ook nooit wat gehad aan krassen of gebroken glasplaat, al 14 jaar niet. Dus ook 0,0 ervaring met garantie.

Reageer