Garantie periode wasmachine

• 24 June 2021
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

Ik heb een wasmachine van Whirlpool die al na 1 jaar defect is. Het valt nog onder de fabrieksgarantie. De monteur is al 2x hier geweest en moet steeds onderdelen bestellen. Ik zit nu al 4 weken zonder wasmachine. Vandaag zou hij weer komen, maar belde af dat hij nog steeds geen onderdelen heeft. Nu staat de datum gepland op 8 juli a.s. Dan zit ik als 1,5 maand zonder wasmachine. Hoort een bedrijf dan niet te compenseren?

Ik heb gevraagd om een tegemoetkoming, een leentoestel, een andere oplossing of om een nieuwe machine (aangezien de reparatie tot nu toe al € 100,- meer kost dan de machine zelf).

Wat kan ik nog doen?

4 reacties

Weinig, u heeft zich niet op de wettelijke garantie van uw leverancier beroepen maar op fabrieksgarantie en zult het nu moeten doen met Whirlpool moeten regelen.

Ik heb de uitgebreide verzekering afgesloten voor de wasmachine. Dit loopt via Domestic & General. Zij hebben Whirlpool zelf opgeroepen hiervoor. Zij hebben het naar de fabrieksgarantie geschoven. Dat kreeg ik vandaag pas van ze te horen.

Ik heb de uitgebreide verzekering afgesloten voor de wasmachine. Dit loopt via Domestic & General. Zij hebben Whirlpool zelf opgeroepen hiervoor. Zij hebben het naar de fabrieksgarantie geschoven. Dat kreeg ik vandaag pas van ze te horen.

De reparatietermijn can 1,5 maand is onacceptabel dus zouden ze een (tijdelijke) oplossing moeten regelen. Begin maar de voorwaarden eens te lezen, kijken wat u precies gekocht heeft

Badge +5

Hi @w.bonfrere en welkom op de Community. Een beetje late reactie, maar beter laat dan nooit :wink: Heb je onze webpagina Garantie en reparatie al bekeken? We geven hier informatie over garantie binnen en buiten de wettelijke garantie termijn. Er staan bijvoorbeeld extra tips. Misschien heb je hier iets aan :wink:  Als je lid bent van de Consumentenbond op Geld en Recht of Volledig en Vertrouwd kan één van onze juristen direct met je meedenken en je verdere rechten bespreken. Je kan hen bereiken via 070 445 45 45. In ieder geval veel succes! 

Reageer