Garantie: Telefoon defect ondanks otterbox hoesje

• 18 juli 2021
  • 10 reacties
  • 124 Bekeken

Hoi,

ik heb een vraag omtrent een defecte telefoon.

Sinds 18 februari 2021 ben ik in bezit van een iphone 12 pro met daarbij een hoesje van otterbox welke een val garantie geeft van 2 meter.

Nu wil het geval dat ik mijn toestel van 15 cm hoogte plat op de salontafel laat “vallen” en misschien voelt u hem al aankomen..

De complete achterzijde van het toestel gesprongen ondanks het dure hoesje met val garantie. Dit mag natuurlijk niet gebeuren.

het hoesje is gekocht bij coolblue. Bij wie is dit neer te leggen? Bij de fabrikant van het hoesje, de verkopende partij of onder garantie van de provider.

ik hoor het graag. 

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Valschade is bijna nooit garantie, sowieso bij Apple niet. Dus je kunt even kijken bij de voorwaarden van het hoesje, maar daar staat vast een escape en geen garantie dat ie nooit en te nimmer beschadigd kan raken. 

En verder moet je ook een goed verhaal hebben bij die 15 cm, en het zou ook een iPhone productie probleem kunnen zijn, normaal moet een toestel daar gewoon tegenkunnen, volgens mij.

Hoi,  bedankt voor de reactie. Val schade is het niet echt. Hij is gewoon wat ruw neer gelegd op tafel. Er is ook verder niks zichtbaar, hoesje heeft geen schade, er is geen pit te zien in de achterzijde, geen glas weg. 

Het lijkt wel of er een bepaalde spanning in het glasplaatje zat en hij mede daardoor gesprongen is. 

Als je de claim wil maken dat je een hoesje hebt gekocht die je iPhone zou beschermen en dat dit niet werkt moet je bij de leverancier van je hoesje zijn dus Coolblue. Ik denk wel dat je beducht moet zijn op eventuele disclaimers maar zo op het eerste gezicht heeft het hoesje niet gedaan wat je ervan mag verwachten en bij particulieren mogen ze gevolgschade niet uitsluiten. 

Badge +5

Hi @Jeroen88 en welkom op de Community. Lastig zeg. Kan me voorstellen dat je wilt weten hoe je dit kunt aanpakken. Je zou deze vraag kunnen voorleggen aan ons juridisch team als je lid bent van de Consumentenbond met een Geld en Recht of Volledig en Vertrouwd lidmaatschap. Zij denken graag mee en wijzen je op je rechten.

Zo te zien denken andere Community leden al flink met je mee :wink:  Fijn! 

De fabrikant van de hoesjes geeft alleen garantie op het hoesje zelf.
Dus niet op de telefoon.
Je kunt wel bij de leverancier aan kloppen dat je alles gedaan hebt om de telefoon te beschermen en hij toch defect is geraakt. Dat je hem alleen ruw neergelegd hebt, horen ze heel vaak. Dat gaan ze dus wel onderzoeken. Het kan ook zijn dat hij eerder een tik heeft gehad en dit de druppel was.

Ik begrijp je punt echter is aan de schade te zien dat hij niet gevallen is.. de behuizing rondom is smetteloos evenals de cameralenzen. Alleen het glas achter is gesprongen. Dat mag niet zomaar gebeuren lijkt mij.

de schade is ook zichtbaar ontstaan onder het hoesje..

Ik sta voor alle onderzoeken open. Wat de fabrikant betreft, zij geven aan dat de telefoon na een val van 2 meter nog intact is..Heb er ook een screenshot van.

Je moet de claim van de fabrikant van de hoes helemaal los laten.
Je zegt zelf, dat er niets ernstigs gebeurt is met de telefoon.
En bovendien zat er een beschermhoes omheen.
En toch is er schade.

Je moet de claim van de fabrikant van de hoes helemaal los laten.
Je zegt zelf, dat er niets ernstigs gebeurt is met de telefoon.
En bovendien zat er een beschermhoes omheen.
En toch is er schade.

Dan zou je met je probleem naar de leverancier van de iPhone moeten en daar dan claimen dat hij sowieso niet is gevallen en daarnaast dan ook nog in een beschermhoesje zat en toch kapot is. TS kan het proberen onder het motto “niet geschoten is altijd mis”.

Reputatie 4
Badge +3

Als het ding niet gevallen is, zoals nu wordt aangegeven, dan is het ook niet van belang dat er een ‘2 meter valgarantie’ is beloofd. Dus over die boeg kunt u het niet gooien. De vraag is of de schade die ontstaan is, wel schade is die zo'n hoesje beoogd te voorkomen, Als dat wel het geval is, dan zou u kunnen stellen dat het hoesje non-conform is. Het kan ook zijn dat de telefoon non-conform is.

Reageer