Consumentenbond.nl
Vraag

Garmin Drive Deluxe navigatiesysteem defect na software update

Na een verplichte software update startte mijn Garmin Drive Deluxe navigatiesysteem met levenslange kaartupdate niet meer op. Het apparaat is 2 jaar en 3 maaden oud en koste €359 bij aanschaf.

Diverse optie geprobeerd met de hulplijn van Garmin, maar niets werkte, hij bleef steken in het opstartscherm met het logo van Garmin.

Garmin geeft aan dat deze fout buiten de garantie valt, en biedt nu een vergelijkbaar vervangend toestel aan voor €108 bijbetalen, is dat een goed voorstel? Of mag ik van een apparaat van €350 met life time gratis updates verwachten dat het langer meegaat dan 2 jaar?

9 reacties

Reputatie 7
Ik vind het zeker niet normaal en al helemaal niet dat ze blijkbaar op afstand kunnen bepalen dat het niet meer te verhelpen is. Het probleem is dat negatieve publiciteit ze geen moer kan schelen, navigatiesystemen worden nauwelijks meer verkocht.
Reputatie 5
Badge +4
Ook daar zitten mensen die er niets van weten, ik zelf heb ook eens gebeld omdat hij de kaart van 2012 bleef lezen terwijl er een kaart van 2015 ook op stond en die van 2012 stond uit gevinkt. Toen werd er ook gezegd, u moet de nieuwste versie nogmaals installeren. Gedaan maar natuurlijk loste dat niets op, dus weer gebeld en toen kreeg ik een dame en die had dus wel verstand van zaken. Ik moest de navigatie aan sluiten op de PC en 1 bestandje verwijderen van de navigatie. Toen los koppelen en de navigatie herstarten en bingo toen wel versie 2015 hihi.

Dus ik zou zeggen bel eens opnieuw tot het wel goed word opgelost. 2 jaar is echt van de gekke gewoon garantie zonder bij te betalen.
Reputatie 6
Badge +5
Na de garantie kan een gebruiksbijdrage worden gevraagd voor een apparaat.
Er zijn geen exacte regels voor, dan geld de redelijkheid en dat zou dan een kostprijs moeten zijn voor het gebruik.

Het lijkt erop dat Garmin uitgaat dat een apparaat 7 jaar meegaat.
Dit lijkt me reëel.
Dan lijkt 108 voor het gebruik van 2 jaar ook een redelijk bedrag.
Reputatie 5
Badge +4
Nou Bert hij mag niet stuk van van een software update, dus ik vind de Garmin dit netjes moet oplossen.
Reputatie 1
Badge +2
Heeft u deze reset procedure al eens geprobeerd?

Het schijnt vaker voor te komen

Blijf even zoeken met Google tot de juiste reset procedure werkt. Het is mij regelmatig toch gelukt om dit soort apparaten weer aan de praat te krijgen. Al is het alleen maar voor de levenslange updates van kaarten 😉
Reputatie 6
Badge +5
@H. Beukman Een leverancier moet zich alleen aan de garantie termijn houden en daarna zich coulant opstellen: Garantie buiten de garantietermijn

Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijke tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen. Wil je het product houden, dan kun je ook een beroep doen op prijsvermindering. De verkoper moet vervolgens een deel van het aankoopbedrag teruggeven.
Geachte @A. Melissen,
Wat vervelend om te horen. Zou u aub uw gegevens kunnen mailen aan NLmarketing@garmin.com.
Ik ga dit voor u alsnog in orde maken. Dank alvast.

Vriendelijke groeten, René - Garmin Nederland
Reputatie 3
Badge +5
@Garmin Nederland , welkom op de Community en fijn dat jullie reageren in dit topic!👍🏽 Ik hoop dat jullie samen met @A. Melissen tot een oplossing komen.

@A. Melissen, hou je ons op de hoogte? Ben erg benieuwd!
Heb vandaag mijn contactgegevens en details over de storing doorgestuurd naar Garmin Marketing zoals gevraagd, zal hier laten weten hoe het verder afgehandeld zal worden...

Reageer