Ik ben geabonneerd op de nieuwsbrief van Thuiswinkel.org. Vanochtend ontving ik een verhaal over een klacht die was voorgelegd aan de Geschillencommissie. Het betreft een terugzending aan de verkoper waarbij gebruik is gemaakt van een door de verkoper verstrekte retourlabel met antwoordnummer. Maar, de verkoper zei het postpakket niet te hebben ontvangen ook hoewel de klant bewijs van de terugzending samen met een track & trace code bezit.
Uiteindelijk heeft de klant de klacht voorgelegd aan de Geschillencommissie. Deze heeft de klacht ongegrond verklaard.
Ik vind dit een zeer verontrustende oordeel. Ik heb zelf meerdere malen gebruik gemaakt van retourlabels met antwoordnummers en gelukkig is het nog nooit misgegaan.
Maar, het lijkt alsof je geen recht heeft op terugbetaling als je niet kan bewijzen dat de zending is bezorgd bij de verkoper en dat kan alleen als de zending per aangetekende post met bewijs van ontvangst is verzonden neem ik aan.
Hierbij de link naar het artikel op de website van Thuiswinkel.org.