Gebruik van andermans adres

Badge

Ik woon tegenover een camping met een eigen adres. Nu gebruiken mensen mijn adres om post/pakketjes te laten bezorgen. Hun naam en mijn adres: bijv Pietje Puk. (Tegenover) Postweg 3, 1818 PP in Postdorp.

Vaak belanden de pakketjes niet tegenover de Postweg 3 maar dus op Postweg 3. Als we de bezorger zien nemen we de pakketjes niet aan of geven ze mee terug aan de bezorger. Als we de bezorger niet zien ligt er dus een pakket die niet voor ons is. We hebben al aan gegeven bij de camping eigenaar dat we niet willen dat ons adres gebruikt word, toch blijven er post/pakketjes komen.

Mijn vraag: Mogen mensen andermans adres hiervoor gebruiken?

En als ze dat toch doen, welke rechten, plichten heb ik dan om met die post/pakket te doen.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Als die camping een eigen adres heeft , snap ik de reden niet dat men dat doet . Tenzij campinggasten dat niet weten . De campingeigenaar zou de klanten daar dan op kunnen wijzen en eventueel als dat nodig is een goed zichtbaar huisnummer aanbrengen . Bezorgers lezen vaak niet goed . Is hier bij ons ook een drama.  Van rechten en plichten op dit gebied weet ik niet zo veel . Voor iets wat je niet aangepakt hebt , kun je niet verantwoordelijk gesteld worden , lijkt me .

Dit lijkt me een goed beschrijving: https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/consument/hoe-zit-het-bent-u-verplicht-verkeerd-bezorgde-post-door-te-sturen/
Je kunt de pakketjes dus terugbrengen naar een pakketpunt, dan kunnen ze daar uitzoeken wat ze er mee doen.
En ik zou dus precies gaan doen als ik iemand aan de deur kreeg die zijn pakketje kwam ophalen. Op een ID-kaart staat immers geen adres.

Edit: maar bij nader inzien zijn die pakketjes dus niet verkeerd bezorgd. Als iemand anders er expres uw adres opschrijft zou ik wel eens willen weten wat een rechter daarvan zou zeggen. Uw nadeel is wel dat u inmiddels wel weet dat de pakketjes niet voor u bedoeld zijn, dus u kunt zich niet beroepen op dat u iets niet wist, mocht u een pakketje openmaken.

Reputatie 7
Badge +6

Lang geleden hebben we tijdelijk op een motorboot gewoond . Toen waren we gedwongen als adres ‘‘tegenover ‘ te nemen . In die tijd hadden we nog vaste postbodes die op alle details letten en serieus met hun werk bezig waren en hun wijk ook goed kenden . Nooit problemen gehad . Dat is er met de privatisering en telkens anderen aan de deur , die het vaak niet zo nauw nemen , een stuk slechter op geworden . 

Woonboten liggen ook tegenover een nummer, dat is het adres. De postbode moet de spullen afleveren op het gespecificeerd adres en niet ergens anders. Maar hoe je het op moet lossen is een goede vraag.

Reputatie 4
Badge +5

Sommige campings hebben een eigen receptie met post- inname voor de vaste kampeerders. Die zouden als het goed is dan daar hun post / pakjes ophalen.

Een andere optie is :  de ontvanger ( de camping gast ) kan een postbus nemen in een  nabijgelegen dorp/stadje etc.  Dan wordt er niemand lastig gevallen. Of dat ook met pakjes en zo kan geen idee.

Dat is wel een dure oplossing. ( € 272 per jaar) dus ook niet zo populair vermoed ik.

Andere oplossing zou ik ook niet zo snel weten.

Reputatie 7
Badge +6

Is inderdaad niet helemaal hetzelfde Deen. Waar het om draait is , dat bezorgers die hun wijk kennen en iets meer opletten en ook op de naam letten in combinatie met de rest al heel veel kunnen  voorkomen . 

Reputatie 7
Badge +6

Er is al gesproken met de campingbeheerder zonder resultaat , @W. van Wijngaarden . Zonder medewerking is dit lastig op te lossen . Ik zou alle verkeerd bezorgde pakjes houden en opslagkosten  / behandelingskosten vragen als de geadresseerde ze komt halen . Meteen een leuke bijverdienste . :wink:

Reputatie 4
Badge +5

Ja je kunt servicepunt of afhaal punt worden volgens mij voor PostNL, DHL etc. 

Zag dat de verdienste circa € 0.40 per afgeleverd item zijn .  Dan maak je nog van de nood een deugd maar goed of je daar nu echt rijk van wordt :blush: .

Dat het voor de TS ergerlijk is snap ik helemaal en inderdaad lastig op te lossen.  

Is inderdaad niet helemaal hetzelfde Deen. Waar het om draait is , dat bezorgers die hun wijk kennen en iets meer opletten en ook op de naam letten in combinatie met de rest al heel veel kunnen  voorkomen . 

Ik heb vroeger post bezorgd en toen sorteerde je als postbode nog je eigen wijk. Zo'n “tegenover” adres is gewoon een ander adres dan het zonder tegenover adres, die postbode moet beter z'n werk doen. Maar of je dat af kunt dwingen is twijfelachtig.

Normaal gesproken moet je dit aanduiden met Postweg 3WW of Postweg 3AB
Woonwagen en aan boord.
Hiermee maak je een duidelijke scheiding tussen nummer 3 en het verplaatsbare adres.

Reputatie 7
Badge +6

Wij deden het zo :  Lubbert van Gortel ,  a/b Motorschip Huppeldepup , t/o Pieterpad 13 Rommeldam . Postcode was er toen nog niet .

Badge

Dit lijkt me een goed beschrijving: https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/consument/hoe-zit-het-bent-u-verplicht-verkeerd-bezorgde-post-door-te-sturen/
Je kunt de pakketjes dus terugbrengen naar een pakketpunt, dan kunnen ze daar uitzoeken wat ze er mee doen.
En ik zou dus precies gaan doen als ik iemand aan de deur kreeg die zijn pakketje kwam ophalen. Op een ID-kaart staat immers geen adres.

Edit: maar bij nader inzien zijn die pakketjes dus niet verkeerd bezorgd. Als iemand anders er expres uw adres opschrijft zou ik wel eens willen weten wat een rechter daarvan zou zeggen. Uw nadeel is wel dat u inmiddels wel weet dat de pakketjes niet voor u bedoeld zijn, dus u kunt zich niet beroepen op dat u iets niet wist, mocht u een pakketje openmaken.

Dank voor je antwoord, ik zou ook wel willen weten wat een rechter daarover zou zeggen.

Als iemand anders er expres uw adres opschrijft zou ik wel eens willen weten wat een rechter daarvan zou zeggen.

Dank voor je antwoord, ik zou ook wel willen weten wat een rechter daarover zou zeggen.

Waarom zou de rechter daar überhaupt wat over zeggen, wat is de zaak? Zoals ook door anderen aangegeven is het gebruik van een adres “tegenover” een heel oud gebruik. De postbode moet de spullen gewoon bezorgen op het juiste adres dus tegenover u en niet bij u. 

Badge

Bedankt voor alle reacties zover. 

Badge

Als iemand anders er expres uw adres opschrijft zou ik wel eens willen weten wat een rechter daarvan zou zeggen.

Waarom zou de rechter daar überhaupt wat over zeggen, wat is de zaak? Zoals ook door anderen aangegeven is het gebruik van een adres “tegenover” een heel oud gebruik. De postbode moet de spullen gewoon bezorgen op het juiste adres dus tegenover u en niet bij u. 

De zaak zou dan zijn, onrechtmatig gebruik van andermans adres, Oud gebruik is onnodig omdat de camping een eigen adres heeft. De post moet goed bezorgen, dit gebeurt niet. Ik ben het beu om naar pakket punten te gaan om het retour te sturen of om contact op te nemen met de post dat hun bezorger verkeerd bezorgd heeft, of om thuis te moeten zijn zodat ze het weer op kunnen halen. De oorzaak zijn degene die mijn adres onnodig gebruiken/misbruiken?

Daar had ik u verkeerd begrepen, de camping heeft gewoon een eigen adres. Waar komt het idee dan vandaan om tegenover de overburen te gebruiken? Afijn daar heeft u wellicht gern antwoord op. Ik zou in hoog tempo alle post en pakjes van ern retour afzender voorzien en in de bus gooien indien mogelijk of bij de post inleveren. Geadresseerde onbekend op dit adres.

Badge

@A. Deen  het idee komt waarschijnlijk doordat er aan gegeven is dat ze mijn adres het beste kunnen gebruiken als er een ambulance nodig is. De weg tussen de camping en mij is precies ook de grens tussen twee dorpen. De camping heeft twee toegangswegen, degene aan de "Postweg" valt onder het ene dorp. En de andere met officiële eigen adres van de camping valt onder het andere dorp.

Alles ongeopend retour afzender, dan moet het kwartje een keer vallen.

Nee, Lia schrjift immers: " Ik ben het beu om naar pakket punten te gaan om het retour te sturen ”.

Daarom zou ik beginnen met goed op te schrijven wat je doet. Natuurlijk toon je je goede wilt en regel je het in het begin zeker één keer per week. Maar als er geen goede wil van de andere kant komt is een tragere afhandeling ook goed genoeg lijkt mij. Twee weken. Daarna meer, als je er aan denkt tenminste. Goede wil tonen vind ik wel een burfgerplicht, maar ik denk niet dat je wettelijk verplicht bent om vaste uren van je leven te besteden aan het bezorgen van andermans bestellingen.

Ik heb hier gewoon een rol postnl retour stikkers in de la liggen.
Ik adviseer je dit ook te doen. Plakken en retour sturen.
Laat ze wel een paar dagen liggen, voordat je dat doet, dat is extra irritant.

Wat ook kan.
Opstapelen en ze eens in de maand de gelegenheid bieden het op te halen.
Kies dan wel een kort tijdstip.
Te laat, maand wachten.

Het is een kleine moeite om aan de overkant een brievenbus met een alternatief nummer neer te zetten.

Je kunt ook naar de politie gaan en een aangifte gaan doen, omdat ze je lastig vallen.
Dan kom je er ook achter hoe dit wettelijk zit.

Reputatie 7
Badge +5

dat is allemaal symptoom bestrijding, wat is er mis met even naar de overkant te looen en vragen of ze in de welkomsmap het juiste postadres willen vermelden?!

Reputatie 7
Badge +6

In het eerste bericht staat dat TS het probleem heeft aangekaart aan de overkant zonder resultaat , @E.B.F. Stroeve . Er zijn in dit topic diverse andere mogelijkheden genoemd die mogelijk helpen . Misschien nogmaals naar de overkant en uitdrukkelijk vragen om alle gasten het juiste adres te geven om verkeerde bezorging te voorkomen .

Reputatie 7
Badge +5

dan zou ik evt pakketten naar de overkant brengen en 1 cm achter de slagboom neerzetten, bv als het regent. maar natuurlijk niet gaan faciliteren door 1 keer per week pakket afgaalpunt te gaan spelen.

dan zou ik evt pakketten naar de overkant brengen en 1 cm achter de slagboom neerzetten, bv als het regent. maar natuurlijk niet gaan faciliteren door 1 keer per week pakket afgaalpunt te gaan spelen.

Het punt met die aanpak is dat je toch willens en wetens de kans neemt wat te beschadigen (waarom dan niet gewoon alles rechtstreeks in de kliko) terwijl als je dingen retourneert het “out of your hands” is.

Reputatie 7
Badge +5

klopt, alleen leg je daar de pijn niet neer bij de oorzaak van het probleem: mijnheer of mevrouw het campinghoofd, die moet de pijn voelen. de webshops hebben hier geen pijn van en zullen het probleem niet oplossen. 

overigens vraag ik me af waarom huurders van bungalows pakketjes gaan bestellen, die zitten daar toch maar max een paar weken....

Reageer