Consumentenbond.nl
Beantwoord

Gebruiksschade tablethoes

• 2 december 2019
  • 5 reacties
  • 267 Bekeken

15 juli heb ik een tablethoes gekocht bij Zara Telecom, een partner van Bol.com.

sinds begin november laat de bekleding van de hoes los. Gereclameerd bij Bol en Zara Telecom.

Zij beroepen zich op gebruiksschade en geven geen garantie.

Is dit correct?

icon

Beste antwoord door A. Deen 2 december 2019, 11:47

In principe niet. Bij gebreken in de eerste zes maanden moet de leverancier bewijzen dat u het gebrek zelf veroorzaakt heeft en anders wordt aangenomen dat het gebrek bij de verkoop al aanwezig was en heeft u recht op gratis reparatie of vervanging. Ik vind het heel knap als ze dat op afstand kunnen bepalen. Tot zover de theorie, in de praktijk zult u waarschijnlijk stevig aan moeten dringen om ze zover te krijgen.

Bekijk origineel

5 reacties

In principe niet. Bij gebreken in de eerste zes maanden moet de leverancier bewijzen dat u het gebrek zelf veroorzaakt heeft en anders wordt aangenomen dat het gebrek bij de verkoop al aanwezig was en heeft u recht op gratis reparatie of vervanging. Ik vind het heel knap als ze dat op afstand kunnen bepalen. Tot zover de theorie, in de praktijk zult u waarschijnlijk stevig aan moeten dringen om ze zover te krijgen.

Badge +8

Wat A. Deen zegt klopt, je kunt hierover ook meer informatie vinden op onze website.

Als lid van de Consumentenbond kun je deze kwestie ook voorleggen aan mijn collega's van Advisering. Je bereikt hen op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur via 070 445 45 45. Hou je ons hier op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen?

Wat A. Deen zegt klopt, je kunt hierover ook meer informatie vinden op onze website.

Als lid van de Consumentenbond kun je deze kwestie ook voorleggen aan mijn collega's van Advisering. Je bereikt hen op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur via 070 445 45 45. Hou je ons hier op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen?

Beste Imke,

Ik houd u op de hoogte.

met vriendelijke groet, Jos Erdtsieck

Probleem is opgelost. Zara Telecom heeft een nieuwe hoes gestuurd. Met vriendelijke groet, Jos Erdtsieck

Badge +8

Dank voor de update, @J.M. Erdtsieck. Goed nieuws dus! :thumbsup:

Reageer