Consumentenbond.nl

Geen geld retour bij terugzenden onvolledig artikel online

• 10 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

Badge

Hallo,

Op 6 september jl heb ik bij de site van bij-de-handje.nl een ‘superbezem’ met roterende borstels besteld.

Helaas bij het uitpakken ontbrak er een onderdeel. Ook was de doos in een hoek helemaal kapot.

Ik heb hem dus maar weer retour gestuurd. Ik kon het aankoopbedrag in 3 dagen op mijn rekening gestort zien beloofden ze. Helaas er is inmiddels een week voorbij en nog geen geld. 

Ik heb een paar mails daarheen gestuurd hoe dat zat maar daar heb ik geen antwoord op gekregen.

Ik ben het wachten wel een beetje zat maar weet niet hoe ik het verder aan moet pakken.

Is hier iemand die mij dat kan vertellen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Margreet.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ook als je online iets bestelt, heb je recht op een goed product. Een product is ondeugdelijk als het bijvoorbeeld niet compleet, beschadigd of kapot is. Ook als je er niet mee kunt doen wat beloofd is, is het product niet goed. Je hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Als je een ondeugdelijk product hebt ontvangen, neem dan eerst contact op met de webwinkel en probeer samen een oplossing te vinden. Kom je er niet uit, stuur dan een brief of mail naar de webshop.

Helaas begrijp ik uit uw verhaal dat u geen contact hebt opgenomen voor dat u retourneerde. Of toch wel ? Het is natuurlijk altijd het beste als u ergens een bewijs van hebt. Bewijs van contact opgenomen en bewijs van het antwoord. Bewijs van retourzenden. Zo mogelijk bewijs van bezorger dat doos kapot was enz.

Zie echter ook: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren

of: https://www.webwinkelkeur.nl/beschadigd-product-retourneren-hoe-zit-dat-wettelijk/

Ga ook na of er een webwinkelkeur is, of een klachtencommissie, zodat u daar terecht kan als de webwinkel niets meer laat horen. Bent u lid van de CB vraag hen om raad, c.q. juridische bijstand, of schakel uw rechtsbijstandverzekering in, of het juridisch loket enz.

Reputatie 4
Badge +4

Op 6 september jl heb ik bij de site van bij-de-handje.nl een ‘superbezem’ met roterende borstels besteld.

De site is al weer uit de lucht, of de url klopt niet?

Reputatie 7
Badge +7

Ik weet het echt niet, maar denk dat er hier maar één bij-de-handje is.

Reageer