Vraag

Geen restitutie aanbetaling bij booking.com (rentalcars.com)

• 3 mei 2021
  • 1 reactie
  • 19 Bekeken

Als je bij booking.com (rentalcars.com) gevraagd wordt om aan te betalen wordt er bij deze vraag niet duidelijk vermeld dat je geen restitutie bij annuleren krijgt van deze aanbetaling. De resterende som wordt wel gerestitueerd.

Op verschillende andere plekken wordt dit wel vermeld, maar niet bij de aanbetaling zelf.

Als consument zou ik altijd kiezen voor aanbetalen, tenzij er nadelen aan verbonden zijn. In dit geval zou ik als consument altijd voor het volledige bedrag kiezen, aangezien het voordeel (pas later betalen) niet opweegt tegen het nadeel (geen restitutie aanbetaling).

1 reactie

Reputatie 3
Badge +3

Ik zie bij Rental cars de laatste paar jaar amper goede beoordelingen op Trustpilot. Dat ze nog een 3.9 krijgen is me een raadsel, ben terug gegaan naar 2018. Ze scoren de laatste paar jaar echt slecht. 

https://nl.trustpilot.com/review/www.rentalcars.com

Daar ga ik altijd op af en boek ik nooit bij zo’n tent.  Ik bouw al jaren mijn bestedingen obv reviews en persoonlijke contacten,  en meestal klopt het, soms loopt het niet soepel maar dat is dan toch maar een echt klein aantal. 

Hoe de wet is tav het vermelden als het wel in de voorwaarden staat weet ik niet. Maar dan nog steeds heb ik liever een verhuurbedrijf met een betere service.

U heeft iig wel een alternatief waarbij u wel alles terug krijgt. Dus de aanbetalingspijn is er er bij u niet, ook al vind u het vervelend. De voorwaarden nl lezen vooraf is eigenlijk toch tegenwoordig echt een must.. weet waar je voor tekent/betaalt.

Ik maak me veel meer zorgen over schade agv krassen  die er al op zaten en die waar je toch voor op moet draaien…. uitgebreid de auto voor en achteraf op de foto zetten kan daar een uitkomst zijn. 

Reageer