Consumentenbond.nl
Beantwoord

geld retour na artikel niet aanwezig.

Op 1 mei heb ik een wasmand besteld online.
Aangezien mij elders werd gemeld dat deze wasmand niet meer leverbaar was heb ik gevraagd of hij bij hun wél leverbaar was.

Dat was hij, dus ik heb betaald op 1 mei.

vervolgens heb ik op 4 mei een mail gekregen dat de wasmand toch niet leverbaar was en dat mijn geld zou worden terugbetaald.

Tot op heden is dat nog niet betaald. Inmiddels heb ik al 2 mails verzonden met de vraag wanneer de betaling zou volgen.

2 keer is mij verteld: spoedig.

wat kan ik nu nog meer doen om mijn geld terug te zien?

icon

Beste antwoord door Marloes Reali 27 mei 2020, 22:06

Gelukkig wel! Ik had een week geleden weer een mailtje gestuurd met nogmaals de vraag waar mijn geld bleef.

Daarin werd gemeld dat normaal in die week het geld gestort zou worden. Ik  heb er echter tot gisteren, 26  mei op moeten wachten,

dus ruim 3 weken. 
voor mij nooit meer Somultishop!

Bekijk origineel

10 reacties

Doen? Weinig anders dan (regelmatig) appeleren en wachten tot ze het overgemaakt hebben. 

Reputatie 7
Badge +7

Als al beloofd is dat u uw geld terugkrijgt, kan u weinig doen dan daar maar op geloven en afwachten wanneer ze het overmaken. Nu is het 18 mei en meestal is het zo dat u toch wel een 2  á 3 weken moet wachten, administratie kost tijd, computer is niet al te vlug enz. Wacht tot na 22 mei, dat is na Hemelvaartsdag en nog een week voor Pinksteren. Ga dan nog een mail zenden en daarin een duidelijke termijn stellen.

Reputatie 3
Badge +1

Ik zou misschien nog 1 mail sturen en daarin zetten dat u hun mail met belofte gaat publiceren op b v Klachtencompas, denk dat ze dan wel gauw terugbetalen :yum:

Ga dan nog een mail zenden en daarin een duidelijke termijn stellen.

Dat zou ik direct doen maar dan nog, dreigen met een deurwaarder voor de prijs van een wasmand?

Reputatie 7
Badge +7

U moet zelf weten wat u doet. Maar houdt het nu eerst rustig. Het is nog maar 2 weken oud, wellicht krijgt u morgen uw geld.  Als ik nu het bedrijf was, denkt u dan dat ik bang word dat u voor een relatief klein bedrag, hoge proceskosten gaat maken?. Blijf nu reëel, probeer eerst de beleefde kant….. het smeren met stroop, weet u wel. Groet Leo..

Bedankt voor jullie reacties. Een deurwaarder is een stap te ver, voor een bedrag van €55,-.

Ik heb dit nog nooit eerder aan de hand gehad en vond ruim 2 weken wachten al wel erg lang, maar ik ga dus nog maar weer even een paar dagen geduld hebben!

Reputatie 7
Badge +7

U hebt groot gelijk. Wachten is ook altijd lang. Als de dokter uitloopt en je moet een half uur wachten, dan staat mijn gezicht al op onweer. En met geld is dat niet eender. Betalen moet wel altijd op tijd, maar geld terugkrijgen, moet je meestal een paar weken wachten.. Maar met ongeduld en alsmaar blijven reclameren, bereik je vaak ook niets, of erger nog het tegendeel.. Wacht nog een week en schrijf dan een vriendelijke mail, dat u het geld niet kan missen omdat het voor u toch een groot bedrag is en aldus wilt verzoeken het bedrag binnen een week over te maken enz. Vergeet de nodige nummers niet, bestelnummer, uw rekeningnummer enz. Groet Leo.

Badge +8

Zijn er nog ontwikkelingen, @Marloes Reali:relaxed:

Gelukkig wel! Ik had een week geleden weer een mailtje gestuurd met nogmaals de vraag waar mijn geld bleef.

Daarin werd gemeld dat normaal in die week het geld gestort zou worden. Ik  heb er echter tot gisteren, 26  mei op moeten wachten,

dus ruim 3 weken. 
voor mij nooit meer Somultishop!

Reputatie 7
Badge +7

Maar ook eens een positief bericht. En even rust betrachten en wat tijd geven, heeft toch resultaat opgeleverd.

Reageer