Geldigheid Nationale Sauna&Welness cadeaukaart

• 16 August 2021
  • 9 reacties
  • 134 Bekeken

Deze cadeaukaart ter waarde van € 60 heb ik in juli 2019 gekregen. Vanaf maart 2020 was het niet mogelijk of wenselijk om de sauna te bezoeken ivm corona. Toen ik de kaart enkele weken geleden activeerde, kreeg ik het bericht dat hij verlopen was. Ondanks telefonische toezegging van een medewerker kreeg ik later het bericht dat de kaart niet meer verlengd kon worden. Gezien de hele coronasituatie toch geen echt sociaal bericht.

Kan dit aangevochten worden?

9 reacties

U kunt alles aanvechten, of u ook wint is een tweede. Maar gezien het bedrag verwacht ik geen gang naar de kantonrechter, dus waar had u dat aanvechten willen gaan doen?

Reputatie 4
Badge +3

Dus u heeft tussen juli 2019 en maart 2020 nooit gelegenheid gehad om.te gaan? Lijkt me dat u het bezoek dan schijnbaar toch niet zo heel belangrijk vond.

De gulle gever zal het niet echt leuk vinden dat zijn cadeau in de la is geraakt.

Maar goed u bent kansloos want u heeft geruime tijd wel gelegenheid gehad. Het is niet zo dat u van het hele jaar maar 1 week kon gaan.

Ik kon toch niet weten dat er een corona crisis aan kwam. Het gaat om het sociale principe.

U kunt alles aanvechten, of u ook wint is een tweede. Maar gezien het bedrag verwacht ik geen gang naar de kantonrechter, dus waar had u dat aanvechten willen gaan doen?

Dat vraag ik aan jullie!

Reputatie 7
Badge +4

best veel over te vinden: Wat als ik mijn waardebon of cadeaukaart door de coronacrisis niet kan gebruiken? - Radar - het consumentenprogramma van AVROTROS

of: Cadeaukaarten langer geldig door coronacrisis. ‘Gaat in met terugwerkende kracht’ | Binnenland | AD.nl

belangrijk is wat de geldigheidsduur van de bon is/was en of je die periode hebt kunnen gebruiken om te boeken.

Reputatie 6
Badge +4

Op https://www.saunawellnesscadeaukaart.nl/ staat bij veelgestelde vragen:

Mijn cadeaukaart verloopt gedurende de sluitingsperiode van sauna's omtrent Corona, wat nu?

Mocht de geldigheid van uw Sauna & Wellness Cadeaukaart verlopen zijn tijdens de sluiting van alle sauna's in Nederland, kunt u de geldigheid van uw Sauna & Wellness Cadeaukaart met een jaar laten verlengen. Hiervoor is een speciaal verlaagd verlengtarief ingesteld van €3 per cadeaukaart. Dit zijn administratie- en verwerkingskosten, omdat er een nieuwe pas gezonden dient te worden. Deze kosten worden in mindering gebracht op uw kaartsaldo.

Omdat het in deze periode telefonisch erg druk is, verzoeken wij u om de onderstaande gegevens naar ons te mailen, niet eerder dan één week voor de vervaldatum van je cadeaukaart 

Voornaam + achternaam
Adresgegevens 
Kaartnummer verlopen Sauna & Wellness Cadeaukaart

E-mailadres: info@saunawellnesscadeaukaart.nl

Is de kaart vervallen na 1 mei 2021 dan gelden voor de verlenging de volgende voorwaarden:

Wanneer de kaart nog actief is, kun je een verlenging aanvragen. Hiervoor worden administratie- en verwerkingskosten in mindering gebracht op het huidig actieve kaartsaldo. De kosten hiervan zijn €10 per kaart. Wij ontvangen dan ook graag de bovenstaande gegevens. 

Wij verlengen de cadeaukaarten tot 3 maanden nadat deze zijn komen te vervallen. Kaarten welke na deze 3 maanden worden aangeboden, zullen vallen onder onze reguliere voorwaarden en zullen niet worden verlengd. 

Je had dus eerder in actie moeten komen.

Badge +5

@J.P. van der Meer Ik zie dat er al flink is gereageerd. Misschien heb je nog iets aan onze algemene pagina over cadeaubonnen. Als je lid bent kan je uiteraard ook nog even contact opnemen met onze juristen via 070 445 45 45 :slight_smile:

Reputatie 4
Badge +3

Ik kon toch niet weten dat er een corona crisis aan kwam. Het gaat om het sociale principe.

Maar die Corina kwam pas 8 a 9 maanden nadat u de bon heeft gekregen of gekocht. Dus het is nu niet zo dat u door corona geen kans heeft gehad om te gaan.

Reputatie 7
Badge +4

het sociale principe is totaal niet van belang, wat dat ook moge zijn. de voorwaarden zijn bepalend en of of je 1 jaar de mogelijkheid hebt gehad om de bon te gebruiken. 

Reageer