Gewonnen tegoed vervallen na retourneren

• 3 December 2022
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Bij een webshop heb ik €100,- shoptegoed gewonnen door een enquête in te vullen. Van dit bedrag heb ik 2 artikelen besteld en het resterende bedrag bijgelegd. Na ontvangst bleken de producten niet aan mijn verwachting te voldoen en dus heb ik ze geretourneerd (het ging om schoenen waarvan de pasvorm niet geschikt voor mij was).

Het bijgelegde bedrag heb ik netjes teruggestort gekregen op mijn rekening, maar het gewonnen shoptegoed ben ik nu kwijt. De webshop geeft aan dat ik dit slechts éémalig kon gebruiken. Ik heb daarom de voorwaarden opgezocht en daarin staat het volgende: Deze aanbieding is éénmalig geldig, kan niet gecombineerd worden met andere aanbiedingen en kan niet terugbetaald worden.

Persoonlijk vind ik 'éénmalig geldig' slaan op het éénmalig toe-eigenen van de korting en niet op het éénmalig invoeren. Mag ik dit ook logischerwijs verwachten of sta ik hier in het ongelijk?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Het stukje kan niet terug betaald worden zegt alles denk ik. En het is logisch dat een bon/voucher maar eenmalig te gebruiken is.

Ik denk dat u helaas niet echt sterk staat.

Het lijkt mij er ook een in de categorie "erg chique is het niet" maar ik zie ook niet hoe je dit gaat afdwingen, zeker omdat je ook zomaar eens in het ongelijk gesteld zou kunnen worden.

Duidelijk, de volgende keer moet ik in dit soort situaties vooraf beter opletten dus. 

Bedankt voor jullie reacties! 

Reputatie 6
Badge +7

Het geautomatiseerde systeem heeft de éénmalige code onbruikbaar gemaakt.

Het kan handmatig door de “administratie” boekhouding waarschijnlijk wel terug gedraaid (of een nieuwe code) worden, maar dat zal niet meevallen, om daar bij de Webshop zover door te dringen.

Uiteindelijk heeft u (nog) geen aankoop gedaan!

Of de energie die u daarin nog wil steken het waard is?

Als de aanbieding alleen op deze schoenen geldig was, is niet helemaal duidelijk.

Reageer