gift for you cadeaukaart: niet geactiveerd, wel verlopen

• 25 May 2022
  • 3 reacties
  • 144 Bekeken

Voor verjaardag op 13-3-20 kadobon van giften for you gekregen. Net voordat Corona losbarstte. Bon geseald gelaten. Paar weken geleden open gemaakt om te activeren.  Werkte echter niet. Contact opgenomen met Gifts for you. Tenminste. Geprobeerd. Via de mail zeker 6x verzonden. Telefonisch helemaal niet te bereiken. Uiteindelijk bericht via de mail. Bon is verlopen. Op

de vraag hoe dat kan als deze niet

eens geactiveerd is heb ik nog steeds geen antwoord. Zou graag willen weten of dit verdienmodel zomaar kan. Dus gewoon bon laten vervallen zonder dat deze geactiveerd is. 

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Mol22 Dit Topic: Diner Cadeau Kaart: niet kopen!

Dit is een beetje het zelfde verhaal als met kado/diner bonnen, als u dat Topic terug leest ziet u een aantal (leuke) reacties.

Even een stukje gecopieerd uit een eerdere reactie van mij.

(Zijn de consumenten die de Diner Cadeau Kaart als gift hebben gegeven, er in 4 jaar tijd nooit op gewezen dat de service en waarde van de Kaart zo slecht is en voor een aantal  mensen het een 0,00 euro cadeau is?

Als ik een cadeaubon krijg denk ik altijd "kom je lekker makkelijk van af" of ze hebben hem zelf ook gekregen😄)

Reputatie 5

Altijd lastige dingen.

Op hun eigen site:  Waarom GiftForYou?  Ruim 3 jaar geldig  . Dus voldoende tijd om te genieten!

Iets verderop bij de vraag/antwoord.

Een GiftForYou is drie jaar en drie maanden geldig* vanaf de aankoopdatum. Als je jouw unieke cadeaucode (zie voucher) invoert op deze website zie je direct de verloopdatum van jouw GiftForYou.

( hangt misschien van het 'soort' bon af ? en de aankoopdatum ?) 

je kunt op hun site een klachtenformulier invullen zag ik.  Toch proberen lijkt mij. ( als dat nog niet gebeurd is).  

Probleem met dit soort organisaties is gelijk hebben of gelijk krijgen.  Negen van de tien x trek je als consument aan het kortste eind vrees ik ook al sta je in je recht.  

Bij Trustpilot staan ook wat negatieve reviews maar ze reageren bijna  nergens op dus via die weg is denk ik  ook zinloos.

Niet "geconsumeerde" bonnen zijn absoluut onderdeel van het verdienmodel van de meeste bonnen. Zelf ben ik van mening dat cadeaubonnen eeuwig geldig zouden moeten blijven en als dat niet uit kan hoef je die bon niet op de markt te brengen maar de politiek ziet het blijkbaar anders.

Reageer