Consumentenbond.nl
Beantwoord

"Gratis" speaker bij nieuwe telefoon

Momenteel is de vraag erg actueel hoe gratis de gratis telefoons vroeger waren.
Nu is mijn vraag hoe gratis is de gratis speaker die je bij de galaxy s9 krijgt?
Ik ben namelijk aan het kijken voor deze telefoon en bij alle nederlandse sites waar de gratis speaker bij zit is de maandelijkse bijdrage voor de telefoon 6 tot 8 euro hoger dan bij de nederlandse sites waar de gratis speaker niet bij zit.
De klant betaald dus naar mijn idee 24 * € 6 = € 144,- zelf mee aan de zogenaamd gratis speaker.
Ik heb samsung om opheldering gevraagd maar geen duidelijk antwoord gekregen.
Zij gaven alleen aan dat de sites waar de speaker niet bij zit de telefoon niet via de nederlandse importeur inkoopt.
Ik snap dat dan geen aanspraak gemaakt kan worden op de speaker maar er mag toch geen prijsverschil in de telefoons zitten ?
icon

Beste antwoord door Monique 13 juni 2018, 13:04

Ha @Lachniet,

Allereerst excuses voor de late reactie. Ik had je vraag reeds uitgezet, maar ben een lang weekend vrij geweest. Ik hoop dat het huilen je nu niet nader staat dan het lachen. 😉
Als goedmaker hierbij het antwoord op je vraag.
De actie is afkomstig van de fabrikant en die heeft ook voorwaarden verbonden aan de actie. Als consument heb je ook een onderzoeksplicht: je kunt niet zondermeer uitgaan van het feit dat alle modellen afkomstig van alle winkels meedoen. Je dient dus zelf te kijken onder welke regels de actie voor jou wel of niet geldt. Tenzij Samsung letterlijk belooft heeft dat alle modellen en winkels meedoen.

Ik hoop dat je hier wel blij van wordt. Mocht je je gebruikersnaam willen aanpassen naar 'Lachwel' dan hoor ik het graag. 🙂

Met vriendelijke groet,
Monique
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Krijg je dan een extra speaker? of bedoel je de ingebouwde speaker?
Zie onderstaande actie van Samsung.

https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/LLFNMRCAHKJMZ/
Reputatie 6
Badge +5
Consumentenbond
@Niels Kamper
Is er een rede waarom er geen specs staan?

@Lachniet
tweakers pricewatch
De speaker is niet waterdicht en heeft 5 uur oplaad tijd en dan 8 uur gebruik tijd.
en je moet hem in de oplader doen om geluid op volle sterkte te krijgen. Uit de oplader 50% in de oplader kan hij 100% worden gebruikt.
Dus het is niet de beste speaker.
Alleen ik kan alsnog zeggen dat doordat hij gratis is toch wel handig zal zijn.

Je ziet niks staan tussen de voorwaarde van Samsung dat het geld kost.

voorwaarde

Let op: vraag aan de verkoper om een toestel met deelnemende EAN code. Sommige winkels verkopen uit het buitenland geïmporteerde producten in plaats van de officiële Nederlandse producten. Deze producten hebben een afwijkende EAN code en komen niet in aanmerking voor deze Nederlandse promotie

bij de voorwaarde zie je de EAN code staan ik zou die EAN code dan checken.
En dan heb je hem gratis
@TijsZonderH
Het klopt inderdaad dat je moet vragen om de juiste EAN.
Echter de goedkope aanbieders hebben die niet en de aanbieders die ze wel hebben zijn dus 6-8 euro duurder.
Volgens mij (als leek) mag dat dan toch niet ? Het voelt in ieder geval heel erg alsof de speaker zelf betaald moet worden.

ps. dank voor je reacties tot nu toe.
Reputatie 6
Badge +5
@TijsZonderHVolgens mij (als leek) mag dat dan toch niet ? Het voelt in ieder geval heel erg alsof de speaker zelf betaald moet worden.
Dat heeft ermee te maken dat die niet uit het buitenland komen. en 6/8 euro duurder voor die speaker is het wel waard.
In het buitenland zijn de speakers goedkoper alleen heb je dus geen actie.
Reputatie 7
Badge +7
Consumentenbond@Niels Kamper
Is er een rede waarom er geen specs staan?

Ik probeer het personage in je nieuwe profielafbeelding te evenaren en praat daarom even voor mijn beurt. 😉 De specs staan er niet bij omdat we deze speakers niet getest hebben @TijsZonderH. Het product staat wel op de website zodat consumenten die het product in gebruik hebben een review kunnen achterlaten.
Dat heeft ermee te maken dat die niet uit het buitenland komen. en 6/8 euro duurder voor die speaker is het wel waard.

Of het het waard is dat is tot daar aan toe.. Maar mag er reclame gemaakt worden dat de speaker gratis is ?
Ik denk dat de goedkopere wellicht via grijze/parallel import Nederland binnenkomen? En dat dat dan de afweging is die je moet maken. De goedkoopste S9+ is bij belsimpel € 729, en die met speaker is € 100 duurder bij de MM, de speaker dus € 165 volgens de PW. dus je 'voordeel' is maximaal € 65 en niet € 229.
Reputatie 6
Badge +5
de speaker dus € 165 volgens de PW. dus je 'voordeel' is maximaal € 65 en niet € 229.

Het heeft ermee te maken dat in andere landen mensen minder verdienen, Daarom is het duurder.
In China is het misschien maar 500/600 euro.
Reputatie 7
Badge +7

de speaker dus € 165 volgens de PW. dus je 'voordeel' is maximaal € 65 en niet € 229.
Het heeft ermee te maken dat in andere landen mensen minder verdienen, Daarom is het duurder.
In China is het misschien maar 500/600 euro.

Interessante uitleg Tijs, hoe kom je hierbij?

Ik ben het zelf ook nog even voor je nagegaan bij één van onze juristen @Lachniet, en daar kwam een ander antwoord uit dan reeds gegeven:
Helaas gaat niet voor niets de zon op, de verkopers zijn op de hoogte van de gratis Samsung actie dus zien zij ook dat vraag zal gaan stijgen voor dat product. Daarom verhogen ze de prijs als het ware, en dat mag want jammer genoeg zijn prijzen vrij.. Daarnaast is het ook een kwestie van aanbod en aanvaarding: je bent niet verplicht om akkoord te gaan met hun aanbod. Ik begrijp wel dat het vervelend is voor diegene omdat je dan toch het gevoel krijgt dat je er voordeliger uit bent.
@Monique van de Beek
Dank voor je heldere uitleg en navraag.

Is er nog iets te doen wanneer je de telefoon bij de goedkope aanbieder hebt gekocht?
Het is immers een nederlands bedrijf en een samsung nederland actie.
Mag ik er dan als klant niet vanuit gaan dat de geleverde artikelen daaraan meedoen?
Op de site van de aanbieder heb ik namelijk niet kunnen vinden dat zij niet met de actie meedoen.
Reputatie 7
Badge +7
Ha @Lachniet,

Allereerst excuses voor de late reactie. Ik had je vraag reeds uitgezet, maar ben een lang weekend vrij geweest. Ik hoop dat het huilen je nu niet nader staat dan het lachen. 😉
Als goedmaker hierbij het antwoord op je vraag.
De actie is afkomstig van de fabrikant en die heeft ook voorwaarden verbonden aan de actie. Als consument heb je ook een onderzoeksplicht: je kunt niet zondermeer uitgaan van het feit dat alle modellen afkomstig van alle winkels meedoen. Je dient dus zelf te kijken onder welke regels de actie voor jou wel of niet geldt. Tenzij Samsung letterlijk belooft heeft dat alle modellen en winkels meedoen.

Ik hoop dat je hier wel blij van wordt. Mocht je je gebruikersnaam willen aanpassen naar 'Lachwel' dan hoor ik het graag. 🙂

Met vriendelijke groet,
Monique
Reputatie 6
Badge +5
Interessante uitleg Tijs, hoe kom je hierbij?

Mijn hoofd en AarderijkseKunde. :P
Maar wat zij zegt is ook precies over de actie. Volgens mij is het wel goedkoper in china en andere landen wanneer er geen actie is.🤔
Maar haar uitleg was wel goed hoor!
En ik ben benieuwd hoeveel de telefoon duurder is geworden!
Ik ga het checken!

Reageer