Heb ik recht op korting na latere levering deel keuken?

  • 15 juni 2021
  • 7 reacties
  • 69 Bekeken

2 weken geleden is onze nieuwe keuken geplaatst, waarbij de keukenspecialist aangaf dat de vaatwasser nageleverd zou worden, naar alle verwachting de week erna (vorige week dus). Aangezien ik nog niets gehoord had, vandaag maar eens even gebeld: de levering is naar achteren gezet naar week 26, dus nog weer 2 weken later.

Nu vroeg ik om korting aangezien ze een maand later leveren dan afgesproken, maar hier wou men niet in meegaan . Ik vraag mij af wat hier mijn rechten zijn?


7 reacties

Het zijn op dit moment moeilijke tijden.
Het zou niet in mijn hoofd opkomen, om korting te vragen.
 

U heeft het recht te klagen en compensatie te eisen. Als men uw eis van de hand wijst heeft u het recht daar een zaak van te maken en dan zal iemand zich buigen over de vraag wat in gegeven omstandigheden redelijk was, met in achtneming van de wet en de getekende overeenkomst, en indien gepast u compensatie toekennen. Heeft u uw contract al bestudeerd en gekeken aan welke eisen uw leverancier zich gecommitteerd heeft?

Reputatie 7
Badge +6

Grote kans dat er een overmacht-clausule is , die het bedrijf op geen enkele manier aansprakelijk maakt voor iets wat buiten hun schuld niet of te laat geleverd wordt .

Reputatie 3
Badge +3

Als consument zou ik. in moeilijke tijden voor mij. juist wél om korting vragen. Of keukenleveranciers momenteel moeilijke tijden beleven? Geen idee. Maar ik kan me ook voorstellen dat de keukens niet aan te slepen zijn en dat men omkomt in het werk (met vertraging tot gevolg kennelijk). Goede tijden dus.

Reputatie 7
Badge +4

volgens mij is in beginsel leidend wat in de overeenkomst staat. en een leverancier zal zich niet gauw commiteren aan levertijden.

Dank voor de reacties allen. @Wortelstamper , het gaat mij niet zo zeer om een gigantische korting, maar een kleine tegemoetkoming omdat men een maand later dan gepland levert leek mij toch wel een logische gedacht. Daarnaast, wat @A.A zegt: keukens zijn blijkbaar niet aan te slepen en daardoor met vertraging te leveren, dus zo ‘slecht’ zullen de keukenzaken het verwacht ik niet hebben.

 

Het is een lokale keukenboer met een uiterst summiere website waarop geen algemene voorwaarden of iets van die strekking te vinden is. Op de offerte staat alleen dat men de “opdracht met de grootst mogelijke zorg uit gaat voeren” en dat de “geplande afleverweek week 22/2021” is. Weinig wat bindend is denk ik dus, maar uit coulance had ik vanuit het bedrijf toch wel een kleine tegemoetkoming verwacht… Nu hebben ze een ontevreden klant, waar ze met een klein gebaar de zaak voor mij hadden afgedaan...

Badge +5

Hi @S. van Diepen welkom op de Community! Vervelend dat de keuken nog niet geleverd kan worden. Heb je onze webpagina Levertijd bestelling al bekeken? Je kan als lid op het Geld & recht of Volledig en Vertrouwd lidmaatschap ook altijd  contact opnemen met ons juristen via 070 445 45 45 voor meer informatie.

Reageer