Consumentenbond.nl

Heeft de NS zorgplicht bij storing?

• 13 oktober 2019
  • 68 reacties
  • 1508 Bekeken

Toon eerste bericht

68 reacties

Volgens Jan heeft NS Geen zorgplicht bij treinuitval, dat hebben volgens J alleen banken. Misschien wordt het dan eens tijd dat een rechter zich daar over buigt?
In betreffende geval werd er niets omgeroepen, ook niet in de trein dan alleen dat ie niet verder ging en is het volgens J maar zo dat de reizigers genoegen moeten nemen met de borden..

@Luiks ik zie dat het kwartje EINDELIJK gevallen is.

Ach ja beter laat dan nooit moet je maar denken, ik weet dat ik mij vaak een beetje ongelukkig kan uitdrukken, sorry.. Maar nu terug tot mijn vraag Heeft NS zorgplicht of niet?i

Ik ben van mening dat NS zorgplicht voor haar reizigers heeft of dat nu in de wet is vastgelegd of niet.
Als NS van mening is dat haar zorgplicht niet verder reikt dan rijdend materieel en borden dan moet dat veranderen.

Reputatie 6
Badge +4

en denk dat het kwartje weer heel erg teruggestuiterd is, Luiks voert hier een discussie die nergens over gaat anders dan een persoonlijke frustratie, en dat is al vele malen aangegeven, maar blijkbaar stuiteren kwartjes. Went je tot Rover en/of de NS, maar val ons niet meer lastig met je eigen persoonlijke frustraties jegens NS. 

Jammer E. B. F. Stroeve dat het kwartje bij u nog steeds niet gevallen is, het gaat hier niet om persoonlijk frustratie maar om bescherming van personen die dat nodig hebben. Misschien wordt u hopelijk een keer oud en ook wijs genoeg om dat te begrijpen

Reputatie 6
Badge +4

ik zou graag op een leuke manier oud en wijs worden, ik hou niet zo van schreeuwen

ik zou graag op een leuke manier oud en wijs worden, ik hou niet zo van schreeuwen

Dat wens ik u van harte toe en dat u niet slecht horend wordt want dan moet ik weer schreeuwen en daar hebt u zo'n hekel aan. Fijne dag verder!

Dat wens ik u van harte toe en dat u niet slecht horend wordt want dan moet ik weer schreeuwen en daar hebt u zo'n hekel aan. Fijne dag verder!

Waar het om gaat is Heeft NS zorgplicht niet alleen voor materieel maar ook voor de mens

Reputatie 4
Badge +4

De NS doet niet aan leeftijd discriminatie.
U word net zo behandeld als de jongere passagiers.

De NS doet niet aan leeftijd discriminatie.
U word net zo behandeld als de jongere passagiers.

Dat zou leuk zijn dan gaan ze voor alle passagiers zorgplicht krijgen

Ik stop nu met antwoorden omdat degene die het wil snappen wel snapt en de anderen het toch nooit gaan snappen voor ze misschien oud worden
Het ging dus om de vraag Heeft NS zorgplicht voor mensen die zij vervoeren, of kan er geregeld worden dat er een menselijk aanspreekpunt bij storing is? 
NS zou op die manier wat klantvriendelijker worden.

U gaat maar door over die zorgplicht, maar zegt zelf nergens wat u eronder verstaat. Had een NS-medewerker u een arm op de schouder moeten leggen? Had NS een helikopter moeten inzetten om u met gezwinde spoed op Schiphol af te leveren? Maak het eens concreet.

In uw openingspost (ik heb het speciaal even nagekeken), geeft u nergens aan dat u moeilijker kan reizen omdat u uw leeftijd uw parten speelt. U vermeldt niets over ouderdom. Het valt mij op dat nu u tegengas krijgt en weinigen het met uw eens zijn, u ‘de leeftijdskaart’ trekt, in een ultieme poging toch nog wat sympathie te kweken voor uw geklaag. Niet sterk. Ik zie niet in waarom wij het extra erg moeten vinden voor u, omdat u 83 bent.

Ik had het meer concreet moeten samenvatten in het beginbericht zoals ik dat aan het eind ook wel heb gedaan. Concreet: NS heeft de zorgplicht om niet alleen technisch personeel maar ook een mens te sturen die de mensen verder kan informeren en vragen kan beantwoorden

Reputatie 6
Badge +4

beste luiks, dat is niet concreet, je blijft dat ene zinnetje maar herhalen.

normaal gesproken wemelt het op het station van ns medewerkers die het spoorboekje uit hun hoofd kennen, ook de app weet alles

Reputatie 7
Badge +6

Wel of geen zorgplicht ? Dat weet ik niet . Echter , het zou de NS sieren als ze bij een storing de reizigers altijd goed zouden informeren en zorgen dat er altijd medewerkers aanwezig zijn om mensen te informeren wat te doen als ze het zelf even niet meer weten . Ik hoor al jaren reizigers  klagen dat dat lang niet altijd goed gaat . Even duidelijk omroepen wat er mis is en wat de alternatieven zijn en een paar medewerkers aanwezig voor hulp ter plaatse is echt geen dure luxe.  Die drommen medewerkers waar Stroeve het over heeft zijn mij nooit opgevallen . Meer ga ik er niet over zeggen omdat de toon van sommigen me niet bevalt . 

beste luiks, dat is niet concreet, je blijft dat ene zinnetje maar herhalen.

normaal gesproken wemelt het op het station van ns medewerkers die het spoorboekje uit hun hoofd kennen, ook de app weet alles

Raar dat ik er dan echt niet een gezien heb. Ja u doet uw naam eer aan het gaat er inderdaad stroef bij u in dat mensen niet 100% door robots zijn te vervangen. Er is zo iets als een menselijke maat.
Als u het nog niet snapt laat het dan maar zitten, fijne avond verder

Dit is iets wat een van de deelnemers schreef. :

“Wel of geen zorgplicht ? Dat weet ik niet . Echter , het zou de NS sieren als ze bij een storing de reizigers altijd goed zouden informeren en zorgen dat er altijd medewerkers aanwezig zijn om mensen te informeren wat te doen als ze het zelf even niet meer weten . Ik hoor al jaren reizigers  klagen dat dat lang niet altijd goed gaat . Even duidelijk omroepen wat er mis is en wat de alternatieven zijn en een paar medewerkers aanwezig voor hulp ter plaatse is echt geen dure luxe.  Die drommen medewerkers waar Stroeve het over heeft zijn mij nooit opgevallen . Meer ga ik er niet over zeggen omdat de toon van sommigen me niet bevalt “. 

Deze deelnemer heeft dus gesnapt waar het om gaat. Ik ga er ook mee stoppen of herhalen wat sommige deelnemers wél gesnapt hebben

Reputatie 6
Badge +4

beste luiks, laten we er maar over ophouden voordat het te persoonlijk wordt, o nee, te laat ;-)

Ben het dit keer met u eens

Reageer