Consumentenbond.nl

Hoe krijg je, je gelijk bij Reinhard Frans Schoenen

• 21 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 843 Bekeken

Badge
Op 16 mei jl. bestelde ik in de Haagse Frederikstraat een paar prachtige schoenen van Reinhard Frans. Bij levering voelden ze als te smal. Dat zou na inlopen verdwijnen, aldus verkoper Marc. Omdat de sluiting mij niet beviel, gingen de schoenen terug, waarbij ik opperde ze op een leest te zetten. Onnodig, aldus meneer Marc, na langer inlopen zou ik tevreden zijn. Bijgaande foto was het pijnlijke en nog steeds hinderlijke gevolg van een wandelingetje van nog geen 20 minuten. De foto gestuurd naar meneer Marc, die hierop na een week nog niet reageerde. Vanmorgen eerst naar een goede schoenhersteller. Hij sprak waarderend van een mooi gemaakte schoen met een perfecte binnenkant. Vervolgens naar meneer Marc. Hier ontstond een merkwaardig gesprek. Hij ontkende weer dat de schoenen te smal zijn en achtte opsturen voor onderzoek noodzakelijk, ondanks het oordeel van mijn schoenhersteller. Hij wist zich duidelijk geen raad. Omdat mijn grote teen door meneer Marcs toedoen is geblesseerd , nog niet is geheeld en pijnlijk is waardoor ik gedwongen ben op open sandalen te lopen ook nu het regent, stelde ik voor dat hij € 50 zou doneren aan het Prinses Beatrixfonds. Ik veronderstelde dat meneer Marc ondernemer was, maar hij bleek dat niet. Hij is, ik citeer zijn eigen woorden: "
maar een bediende. U moet bij de grote baas zijn". Hij voelde zich niet verantwoordelijk.

Nu is mijn vraag: wíe van u is díe grote baas? Hem vraag € 50 te doneren aan het Prinses Beatrix fonds, door hem terug te vorderen van meneer Marc wegens wanprestatie.

Hierop heb ik nooit antwoord gehad. Wat moet ik doen om mijn gelijk te krijgen?

3 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Ha @maasrob,

Dat ziet er heel oncomfortabel uit 😅
Ik heb helaas niet direct een antwoord voor je.
Je zou kunnen overwegen om een klacht op klachtenkompas.nl te zetten. Wellicht dat jullie via die weg samen tot een oplossing komen.
Als je lid bent kun je hierover ook altijd even contact opnemen met mijn collega's van Advisering. Je bereikt hen op werkdagen (van 8.30 tot 18 uur) telefonisch via 070 445 45 45.

Hou je ons op de hoogte?
Groet,
Celine
Reputatie 7
Maar als je schoenen past in de winkel voel je toch of ze wel of niet goed zitten? Daarom moet je ook nooit schoenen kopen in de ochtend, dan passen ze 's avonds niet goed meer. Ik weet natuurlijk niet of dat het geval is.
Dat van die donatie begrijp ik niet.
Badge

Ik heb eenzelfde, slechte ervaring.

Belachelijk slechte service!

Onlangs heb ik een paar schoenen bij RF gekocht. Helaas bleek na één maand de verf er vanaf te bladderen. Na enige discussie in de Haagse winkel wilde men het oplossen: de schoenen werden opnieuw geverfd. Na enige tijd kreeg ik de schoenen terug in een totaal andere kleur (gekocht als mat bruin en kreeg ze terug in het hoogglans zwart).

Na enige discussie wilde meneer ze weer ter reparatie terugnemen. Na twee weken nog geen bericht, dus zelf maar contact opgenomen met de winkel in Den Haag. Helaas ontzettend onbeleefd en arrogant door de Haagse winkelmedewerker afgesnauwd met een smoes. Na enkele dagen meermaals aandringen en belofte te hebben gehad dat men zou terugbellen (nooit gebeurd), bleek dat de schoenen nog in de winkel lagen, ‘er was iets misgegaan’.

Uiteindelijk drie weken later de schoenen wederom teruggekregen in opnieuw een andere kleur dan ik heb gekocht. Klagen en contact zoeken lijkt geen zin te hebben: tot een oplossing wil men niet komen. Een leidinggevende is onbereikbaar en ik word iedere keer afgewimpeld door het personeel. Onbegrijpelijk, aangezien de schoenen duidelijk een verkeerde kleur hebben. Zelf als ik de schoenen met eenzelfde set in de winkel vergelijk, is de kleurovereenkomst ver te zoeken. Het probleem is duidelijk zichtbaar, men wil het alleen niet naar behoren oplossen.

Kortom; zodra er een probleem is dan helpt men je niet naar behoren verder. Bizar slechte service en verkeerde houding van het personeel!  

Reageer