Consumentenbond.nl
Vraag

Hoe lang mag een garage wachten met rekening sturen?

• 29 juni 2020
  • 1 reactie
  • 126 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Ik ben begin maart bij mijn garage geweest om de banden te laten vervangen. Aangezien ik ging verhuizen heb ik daar mijn nieuwe adres met ze gedeeld om de rekening later naartoe te sturen. In de week van hemelvaartsdag (21 mei) had ik nog steeds geen rekening ontvangen. Ik heb daarom maar even met de garage gebeld omdat ik altijd een goede relatie met ze heb gehad en wat mij betreft nog steeds heb. Garagehouder gaf aan dat hij achter liep met facturen. Hij zou dat weekend zichzelf opsluiten en rekeningen gaan versturen. Inmiddels zijn we eind juni en ik heb nog steeds geen rekening ontvangen.

Door dit verhaal ga ik mijzelf afvragen hoe lang een bedrijf mag wachten met een factuur sturen. Ik heb mijn adreswijziging doorgegeven en hij heeft het ook opgeschreven destijds. De nieuwe bewoner van mijn oude huis heeft laatst nog via de app laten weten dat er post voor mij was, maar hier zat niks van een garage tussen.

Ik twijfel of ik nog een keer contact moet opnemen, vind dat de bal nu bij de garage ligt. Maar ben benieuwd hoe het juridisch zit.

Reageer