Advies gevraagd, lees svp even mee:
1. De voeding van mijn bijna een jaar oude laptop (Mediamarkt) ging kapot. Ik naar de winkel, reactie: u mag uw hele laptop inruilen (hadden denk ik diezelfde voeding niet meer of zo). Moest wel de laptop meegeven, opsturen en zo zou even tijd kosten. Maar omdat ik 'm die week niet kon missen (had voor de zekerheid als een bootleg-voeding gekocht), zou ik een week later terugkomen. Op de bon schreef de medewerker de deal: “omruilen”. Ze hebben toen de laptop zélf niet gezien.
2. Niet lang daarna ging de lockdown in.
3. Gisteren heb ik de laptop laten vallen, met zware schade.
Wat nu? De lockdown duurt nog even. Ik zou hem nu evt, kunnen opsturen met de eerlijke toelichting en een kopie van die bon. Maar de laptop ziet er nu dus zwaar gehavend uit, en men zal wellicht denken: Hallo, daar trappen we niet in! Die gaan we écht niet meer omruilen!
Of wachten tot de winkel weer open is, en dan het verhaal vertellen (hopelijk blijft hij het tot die tijd doen)
Wat is wijsheid? Bedankt voor het meedenken.
Patrick