Consumentenbond.nl

Hoelang mag de reparatietijd duren?

• 23 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 290 Bekeken

Ik heb mijn laptop op 10-09-2020 opgestuurd ter reparatie bij de mediamarkt, dit viel nog in binnen de garantietijd. Na enkele weken gewacht te hebben contact opgenomen met de mediamarkt omdat ik het erg lang vond duren. Ik kreeg te horen dat het onderdeel niet leverbaar is en dat deze er pas in december is. Ik heb vanaf het begin gehoord dat het ongeveer 2 tot 4 weken kan duren, maar als ik tot december moet wachten word dit wel 3 maanden. 

Weet iemand of dit zo lang mag duren en wat je eventueel zou kunnen doen?

5 reacties

In principe is dat niet redelijk, men zou u een vervangende laptop aan horen re bieden als het zo lang gaat duren. Vraag daar eens naar.

Dit heb ik een aantal keer gevraagd, maar die hebben ze niet of zijn al uitgeleend aan andere klanten.

Drie tot vier weken is een redelijke termijn. 

Kijk ook eens hier www.acm.nl/garantie en confronteer de verkoper ermee.

Hier gaat het om: Beperk het ongemak voor consumenten. Geef bijvoorbeeld een leenexemplaar. Kunt u ernstig ongemak niet voorkomen? Dan mag de consument van de koop af. U krijgt het product terug en de consument zijn geld.

Dit heb ik een aantal keer gevraagd, maar die hebben ze niet of zijn al uitgeleend aan andere klanten.

Een algemeen gebruikte smoes, maar die gaat niet op, want als het wel waar is kunnen ze een ook nieuwe in bruikleen geven. 

Voor een verkoper reden om er meer vaart achter te zetten. 

En de smoes de fabrikant dit of dat, gaat ook niet op. U deed zaken met de verkoper, niet met de fabrikant.

@Akkieee 

Wat denk ik de crux is dat MM zich niet aan de regels houdt maar dat gelijk hebben niet hetzelfde is als gelijk krijgen. U zult de druk op MM op moeten voeren als u wilt dat ze ook wat gaan doen.

Reageer