Hoogte Annuleringskosten Kraamzorg

• 1 August 2017
  • 0 reacties
  • 651 Bekeken

Badge
Beste allemaal,

Wij willen graag overstappen van kraamzorg omdat een bekende van ons de kraamzorg graag wil gaan doen. Wij waren hier niet van op de hoogte. We annuleren nu 30 dagen na aanmelding en moeten dan €75,- annuleringskosten betalen. Persoonlijk vind ik dit nogal een hoog bedrag omdat ze niets meer hebben gedaan dan een geautomatiseerde mail sturen.

Dit is wat ze sturen:

Bedankt voor je berichtje.

Wij willen de kraamzorg wel voor je annuleren, maar ben je op de hoogte van de annuleringskosten van € 75,00 die in rekening gebracht gaan worden?

Dit kan je terugvinden in onze aanvullende algemene voorwaarden artikel 8.

Wij horen het graag van of nog steeds wilt annuleren, dan gaan wij het voor je in orde brengen.

Dit is artikel 8 van de algemene voorwaarden:

ARTIKEL 8 – Beëindiging overeenkomst / annuleringsregeling

1. De cliënte heeft tot 14 dagen na het aangaan van de zorgovereenkomst c.q. de ontvangst van de zorgovereenkomst door de kraamzorgaanbieder het recht de overeenkomst kosteloos ongedaan te maken.

2. Bij annulering van de overeengekomen kraamzorg langer dan 2 maanden voor de uitgerekende datum, wordt € 75,00 administratiekosten in rekening gebracht.

Omdat het zo'n hoog bedrag is twijfel ik of dit wel rechtsgeldig is, vandaar mijn vraag. Wie helpt me verder?

Alvast bedankt.

Groeten Sytze.

0 reacties

Geen reactie

Reageer