Hornbach voordeur

• 2 July 2022
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

Graag wil het volgende voorleggen.

Begin mei hebben wij bij Hornbach een voordeur besteld, ik moet zeggen wij hebben een totaalprijs gekregen met een zogenaamde inmeet opdracht. Zij zouden binnen 1-2 weken komen inmeten. Dit werd bijna 2 maanden. Na het inmeten kreeg ik een formulier welke ik weer wij Hornbach moesten inleveren voor de vaststelling van de levertijd (dachten wij).

Niet kort daarna kregen wij het telefonische bericht dat het allemaal wat duurder zou worden en wel 29% waarbij de voordeur meer dan 60% duurder werd. Vooraf moesten wij een aanbetaling van 20% doen, wat ik gedaan hebt omdat wij deze voordeur wilde hebben. Maar ik heb naar aanleiding van de grote prijsverhoging toch wel een klacht neergelegd bij de Hornbach.

Als reactie kregen wij een standaard verhaal dat de prijsverhoging door de leverancier opgelegd werd. Maar als klap op de vuurpijl werd vereist het gehele bedrag als aanbetaling te betalen voordat het besteld kon worden. Hierna heb ik de bestelling geannuleerd.

Ik wilde deze gang van zaken wereld kundig maken omdat ik dit niet correct is. De exceptionele prijsverhoging en dan de betalingscondities achteraf. Graag hoor ik of deze ervaring meer voorkomt van een bedrijf die pretendeert altijd tegen de laagste prijs te leveren.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Als de order 29% duurder werd en de deur 60% dan is het arbeidsloon wel heel raar van prijs veranderd. Kunt u dat toelichten?

Reputatie 7
Badge +5

inderdaad zijn de percentages bijzonder, maar als ik op de site van hornbach zoek naar een voordeur dan vind ik niks. Normaal gesproken staan er nl bij de voorwaarden wat qua betaling de bedoeling is. Ik kan dus helemaal geen voordeur bestellen bij Hornbach, laat staan inmeten.

Overigens is het niet gek dat je bij maatwerk volledig moet aanbetalen, het product wordt immers speciaal voor u gemaakt.

Reputatie 4
Badge +4

@T.A.J. Koot Je zou ook via onze klachtenkompas een klacht kunnen indienen. Zie hiervoor https://www.klachtenkompas.nl/klachten/intake/kies-bedrijf?icmp=home_cb_klachtenkompas

Groetjes Shana

In de winkel van hornbach kan je wel degelijk een voordeur bestellen cq kopen.

En wat de betaling betreft hiervan werd afgeweken na de betaling van de aanbetaling

Reageer