Graag wil het volgende voorleggen.
Begin mei hebben wij bij Hornbach een voordeur besteld, ik moet zeggen wij hebben een totaalprijs gekregen met een zogenaamde inmeet opdracht. Zij zouden binnen 1-2 weken komen inmeten. Dit werd bijna 2 maanden. Na het inmeten kreeg ik een formulier welke ik weer wij Hornbach moesten inleveren voor de vaststelling van de levertijd (dachten wij).
Niet kort daarna kregen wij het telefonische bericht dat het allemaal wat duurder zou worden en wel 29% waarbij de voordeur meer dan 60% duurder werd. Vooraf moesten wij een aanbetaling van 20% doen, wat ik gedaan hebt omdat wij deze voordeur wilde hebben. Maar ik heb naar aanleiding van de grote prijsverhoging toch wel een klacht neergelegd bij de Hornbach.
Als reactie kregen wij een standaard verhaal dat de prijsverhoging door de leverancier opgelegd werd. Maar als klap op de vuurpijl werd vereist het gehele bedrag als aanbetaling te betalen voordat het besteld kon worden. Hierna heb ik de bestelling geannuleerd.
Ik wilde deze gang van zaken wereld kundig maken omdat ik dit niet correct is. De exceptionele prijsverhoging en dan de betalingscondities achteraf. Graag hoor ik of deze ervaring meer voorkomt van een bedrijf die pretendeert altijd tegen de laagste prijs te leveren.