Huurverhoging boiler door Eneco

• 1 October 2021
  • 8 reacties
  • 98 Bekeken

ik huur bij Eneco een boiler en betaalde daar tot voor kort € 8,85 per maand voor. het tarief is zonder verdere aankondiging verhoogd naar € 15,40 per maand. mag dat zomaar?

8 reacties

mag dat zomaar?

Nee, zomaar mag dat niet. Heeft u daar helemaal geen informatie over gekregen?

Nee, ik zie het nu pas bij de jaar nota.

Nee, ik zie het nu pas bij de jaar nota.

Toch maar bellen en tekst en uitleg vragen. Zo zonder informatie kan je er niets van zeggen.

Ga ik zeker doen. Bedankt voor uw reactie.

Badge +1

Bij Eneco kan zoiets, maar bij een contract mag dit niet, je hebt het recht om dit niet te accepteren en de overeenkomst beëindigen. Zonder extra kosten!!!

Bedankt, nog meer reden om ze erop aan te spreken.

Reputatie 6
Badge +4

Je kan inderdaad door deze prijsstijging de overeenkomst ontbinden. Maar dan zit je straks dus wel zonder boiler. Als je de boiler al heel lang huurt, kun je de boiler misschien voor een leuk prijsje afkopen.

Onderstaand het antwoord van Eneco Webcare op een zelfde klacht op klacht.nl  https://www.klacht.nl/eneco-verhoogt-de-boilerhuur-met-33/

Bericht van Eneco

6 maanden geleden - Beste meneer *, Eneco snapt dat het niet leuk is om na zoveel jaar een boiler te huren ineens huur verhoging te krijgen. Niemand vindt dat leuk. Echter gezien de prijsontwikkeling van arbeid en huur ziet Eneco zich genoodzaakt deze prijs verhoging op te leggen, Wel is Eneco verplicht deze eenzijdige huurverhoging kenbaar te maken aan onze klanten. Een klant mag de huur opzeggen. Het is ook helemaal niet nodig om een nieuwe boiler aan te schaffen. De levensduur van een boiler kan richting de 35 jaar. Het klopt dat u geen onderhoud krijgt omdat dit duurzame product geen onderhoud behoeft. Het termijn aan huur betaalt u omdat Eneco, door dit toestel op uw adres geïnstalleerd te hebben voorziet in uw warm water voorziening. Overigens is niemand verplicht deze huur aan te houden. Iedere klant is vrij om gebruik te maken van een boiler van Eneco. Gezien de lange tijd, dat u voor deze boiler betaald heeft en de leeftijd van de boiler zelf, kunnen wij u de boiler aanbieden voor een eenmalig bedrag van 115 Euro. Dit is 100 Euro, minimale economische waarde van de boiler, plus 15 Euro aan administratie. Wanneer u op dit voorstel ingaat heeft u na afschrijving van het totaalbedrag van 115 Euro geen verplichtingen meer naar Eneco en bent u eigenaar van de Boiler. Bovendien hoeft u uw kinderen niet te belasten met een doorlopende huur van Eneco bij een eventueel overlijden. Ik kan helaas niets doen aan de aangekondigde huur verhoging echter als u op het voorstel wilt ingaan dat wacht ik uw reactie af. Ik zal de papieren dan voor u in orde maken en dit naar uw E-mail, als bijlage, toesturen. Inn afwachting van uw antwoord. Met vriendelijke groeten. John Eneco Webcare

Bedankt voor deze informatie. Het is inderdaad de moeite waard om de boiler over te nemen tegen een schappelijke prijs.

Reageer