Consumentenbond.nl

Huurwoningen.nl, duur concept? Waarschuwing voor woningzoekenden

• 30 december 2018
  • 6 reacties
  • 276 Bekeken

Badge
Tijdens mijn scheiding ben ik druk op zoek gegaan naar, en nog steeds op zoek naar een huurwoning.

Ik kwam via een andere site bij Huurwoningen.nl uit en omdat ik op een woning reageerde, die gelinkt was aan huurwoningen.nl, bracht ik mijn gegevens in, ook mijn bankrekeningnummer. Dat was niet zo slim, want nu blijkt dat ik een premium abonnement aan ben gegaan bij deze dienstverlener.
Hiervan heb ik een mail gehad, maar ondertussen had ik door mijn scheiding een tijdelijk huuradres gevonden en een nieuw mailadres aangemaakt. Dus heb ik deze mail niet gezien, mijn fout!
Ik had dus een herroepingsrecht binnen 14 dagen, maar wist dit dus niet.

Er is sindsdien een bedrag van 19,95 per maand van mijn rekening afgegaan, en omdat ik dit bedrag niet kon thuisbrengen (Stichting derdengelden Buckaroo) heb ik via de bank de betaalopdracht laten herroepen.

Nu via mijn ex begrepen dat er mail is gekomen van Huurwoningen.nl dat er een betalingsachterstand is. Hij heeft de mails doorgestuurd. Helaas wat aan de late kant, 3 betalingen verder.

Ik heb via deze dienstverlener 2 reacties geplaatst om huurwoningen. Heb bericht gekregen dat ze mijn reactie hebben doorgestuurd naar de verhuurder.
Vervolgens van verhuurder geen reactie terug!
Hier betaal je dan 19,95 per maand voor blijkbaar. Voor het linken van verhuurders naar woningzoekenden. Hoe vergroot dit je kans om een huurwoning te vinden?

Deze topic is bedoeld als waarschuwing voor woningzoekenden. Pas goed op voor je je gegevens verstuurd. Verstuur ze pas voordat je weet wat de kosten zijn, en wat voor diensten je ervoor terug krijgt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dank voor de waarschuwing, weer een reden om nog beter op te letten als je iets wilt via het internet.
Badge +6
Hi @BelindaChalet, ik hoop dat je inmiddels al een nieuwe woning hebt gevonden?

Zijn meer Communityleden met deze ervaring?
Reputatie 7
Op de website staat dat inschrijven gratis is, het komt me voor dat ze zich daaraan moeten houden tenzij verderop, ik had geen zin de hele site door te spitten, staat dat er betaald moet worden voor het doorsturen van adressen of verhuurders.
Badge
Ik dacht ook dat het gratis was en heb de voorwaarden niet gelezen. Daarin stond dat je alleen kan reageren op een woning als je een premiumlid werd. Daarvoor moet betaald worden.
Wat heb je aan gratis inschrijven als je er verder niets mee kan 🙂 .

Dus alleen inschrijven als je 19, 95 per maand wilt besteden aan extra breed zicht op verhuurvrije woningen in Nederland. Verder schiet je er niets mee op. De huizen staan allemaal op andere site's te huur.

Ik heb na onderhandeling echter wel 1 maand niet hoeven betalen. Dat was toch een kleine meevaller.
Badge
Ik heb nog steeds geen woning. Heb gelukkig wel tijdelijk verhuur kunnen regelen via privé verhuur.
Reputatie 7
Op z'n Rotterdams gezegd word jje door die lui gewoon belazerd. Ik weet niet waar je een woning zoekt maar in de grote steden zijn de wachtlijsten tien jaar of langer als het om een sociale huurwoning gaat. Heb je al een woonpas? Als je niet economisch gebonden bent vind je misschien eerder iets in een kleinere plaats. Pas ook op met bedrijven als Direct Wonen, (ik weet niet of dit bedrijf nog bestaat maar ze zijn of waren de enige niet) die rekenen niet alleen te veel, je betaalt sleutelgeld (verkapt want dat mag niet), een borg (net als het sleutelgeld ten bedrage van een maand huur) en een maand vooruit, er komen ook nog een paar tientjes administratiekosten bij.

Reageer