Ikea Servicekosten

• 11 May 2018
  • 4 reacties
  • 3167 Bekeken

Badge
Wij wilden iets bestellen bij Ikea. In verband met de excessieve bezorgkosten klikte ik "afhalen" aan.
Tot mijn verbazing verscheen er "Servicekosten € 15" op de afrekening.
Wat er voor die kosten wordt gedaan wordt niet helder.
Dus maar gewoon de winkel in, langs de de eindeloze doolhof van dingen die je niet nodig hebt.
Ik haat die club, maar ik moet van madame.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hoi @J. Asselbergs ,

Ik blijf het persoonlijk ook altijd apart vinden. De 15 euro is voor het ophalen en klaarzetten van jouw bestelling (ongeacht hoe groot of klein het product is). Bezorgen is daarentegen 4.99,- tot 30 KG.

Dat je bij IKEA 9,99 extra moet betalen om je online bestelde artikelen af te mogen halen voelde inderdaad altijd al onsympathiek maar nu de winkels terecht gesloten zijn vanwege de coronacrisis is het ronduit absurd. De klant die op deze manier zijn/haar spullen afneemt is verreweg de gemakkelijkste klant voor IKEA dus kan het niet anders dat deze afhaalboete bedoeld is om mensen door de winkels heen te duwen om ze zo tot impulsaankopen te verleiden maar op dit moment kan dat dus helemaal niet. Onacceptabel!

Reputatie 4
Badge +5
Keuken digitaal ontworpen en gekocht bij Ikea. Alles zelf ophalen. Voor ik de bestelbus instapte nog even digitaal gekeken of alles wat ik nodig had  ook nog op voorraad was in het desbetreffende filiaal. Ja hoor de hele bestelling was compleet. Daar aangekomen blijkt toch 1 bepaald item niet op voorraad te zijn. Kon nog na geleverd worden. Ik kijk van te voren niet voor niets of alles leverbaar is en jullie computer zegt ‘ja’ alles staat gereed dus mag ik daar ook van uitgaan toch? Het item kon wel na bezorgd worden aan huis en dat zou dan €39 euro kosten. Waarom ik dan moet betalen voor een ‘fout’ in jullie systeem daar is Ikea niet gevoelig voor. Take it or leave it. Nadien nog even schriftelijk om opheldering gevraagd maar ook 0 op het rekest .
Laten bezorgen tot 30 kg is inderdaad goedkoper en minder tijdrovend ( de godganse winkel doorstekkeren) voor dat ene lampje wat je nou net nodig had en nergens anders kon krijgen ;-)

Kan iemand mij uitleggen waarom ik 2,99 service kosten moet betalen en het ook nog zelf moet ophalen. Bij geen enkele internet winkel moet ik service kosten betalen voor het klaarleggen van het produkt maar bij een fysieke winkel wel? Dat word dus online shoppen.

Reageer