Via een incassobureau ontving ik betalingsherinneringen van een telefoonprovider (hollandsnieuwe). Deze zijn gericht aan mijn ex die als sinds begin 2019 niet meer op mijn adres woont - en die ik evenlang al niet meer heb gesproken, en dat wil ik zo houden.
Ik heb het de telefoonprovider en het incassobureau per mail hierop gewezen.
De provider vraagt mij nu om bewijzen, zodat zij het adres kunnen wijzigen. De gewenste documenten heb ik niet voorhanden, en dat ik mij ook niet geroepen voel om me hierin te mengen – ik ben wat mij betreft geen partij in deze (mijn ex is hun klant).
Vervolgens heb ik hen erop gewezen dat zij, zijnde haar telefoonprovider, haar telefoonnummer hebben en haar erover kunnen bellen. Ik heb haar mailadres ook aangeleverd. Zij negeren mijn aanwijzingen aan hun om zelf contact met hun klant te zoeken en geven vervolgens aan zonder bewijslast geen veranderingen door te voeren in contactgegevens. Dan blijf ik dus onterecht brieven ontvangen, en wellicht staat er binnenkort een deurwaarder op de stoep.
Ik ben wat mij betreft geen partij in deze. Dit heb ik bij hen aangegeven maar zij lijken de bewijslast bij mij te willen leggen.
Wat zijn mijn rechten in deze, oftewel, hoe blijf ik buiten deze kwestie? Hebben zij (als aanbieder) niet de plicht om contact- en betalingsgegevens af te stemmen met mijn ex (hun klant)?
Alvast dank voor het meedenken!