Consumentenbond.nl
Vraag

inhoud retourzending verdwenen van dhl naar amazon

• 18 november 2020
  • 2 reacties
  • 273 Bekeken

Goedenavond, pakketje besteld bij amazon.de. Geleverd door dhl. Helaas niet tevreden over het produkt. Retour gemeld en retourlabel verkregen via amazon van dhl. Pakket netjes afgegeven bij dhl punt. Nu is de inhoud verdwenen op de terugweg. Dus amazon heeft een lege doos ontvangen. Zowel dhl als amazon weigeren om mee te werken. Geen artikel geen geld terug. Wat nu. Ben al dagen aan het bellen en mailen. Krijg steeds te horen kan niets voor u doen.

2 reacties

Dit is ook inderdaad heel lastig. Ik heb er de wet ooit eens bij gepakt omdat ik ook zoiets had van bewijs van aflevering, wat kan ik nog meer doen, en daar staat dat de verzender verantwoordelijk is, dat bent u dus, maar er zijn ook wel alternatieve geluiden te vinden. Je ziet dat de veel webshops zeggen bewijs van inlevering is genoeg ook al is het zoek geraakt maar dat zou ook coulance kunnen zijn. Er is denk ik geen betere manier om een klant kwijt te raken dan door dit niet te vergoeden. 

Dan heb ik ooit eens een uitzending van zo'n (rijdende, deze zat) rechter gezien die resoluut zei, u heeft het bewijs van inleveren dus het is klaar. Nou hadden die mensen betaling achteraf gekozen dus die hadden hun centen nog in handen en het werd verder ook niet gemotiveerd waarom hij dat concludeerde.

Mocht u lid zijn dan zou ik de Bond bellen tijdens kantooruren voor advies. Daar moeten ze het antwoord toch wel hebben.

Badge +8

Wat een vervelende kwestie, @Moontje16! Mocht je een Geld & Recht of een Volledig & Vertrouwd abonnement hebben, dan kun je mijn collega's ook even bellen op 070 445 45 45. Je bereikt hen op werkdagen tussen 9 en 18 uur.

Reageer